Blogi

Tuotteiden jäljitettävyys keskiössä METRO GROUPIN vastuullisuudessa

Kuva Metro GS1 vastuullisuus
METRO-kauppaketju on useiden vuosien ajan käyttänyt GS1:n avoimia standardeja toimitusketjun hallinnassa ja yritysten välisen jäljitettävyyden takaamisessa.

Saksalainen METRO GROUP on yksi maailman suurimpia kauppaketjuja, jolla on noin yli 2 200 toimipisteessä 31 maassa Euroopassa ja Aasiassa. METRO GROUP:in portfolio tarjoaa laajan valikoiman tuotteita ja palveluita niin yritysasiakkaille kuin kuluttajillekin.

METRO:n suurin liiketoiminta on noutotukkukauppa METRO Cash & Carry, joka tarjoaa noin 50 000 elintarvike- ja non-food -tuotetta ammattiasiakkaille, kuten hotelli- ja ravintola-alan toimijoille, catering-yrityksille ja itsenäisille pienkauppialle. 

Korkealaatuiset tuotteet, elintarvikkeiden turvallisuus ja kestävät käytännöt ovat yhtiön tärkeimpiä prioriteetteja. METRO:lle kestävä kehitys on ympäristönsuojelua, luonnonvarojen säästämistä, ilmastovaikutusten minimoimista ja sosiaalisen vastuun ottamista työntekijöistä ja toimitusketjusta.

GS1 mukana tukemassa yhtiön vastuullisuutta

Yhtiön vastuullisuuteen keskittyvä yksikkö valvoo kaikkia Euroopan unionin säännöksiä ja direktiivejä sekä kansallisia ja kansainvälisiä sitoumuksia, jotta METRO GROUP noudattaa niitä. 

Kun yhtiö lähti kehittämään tuotteiden jäljitettävyyttä osana vastuullisuustoimien kehittämistä, METRO aloitti yhteistyön Saksan GS1:n kanssa, koska halusi puolueettoman neuvonantajan ja kumppanin globaalien standardien hyödyntämiselle. 

METRO on useiden vuosien ajan käyttänyt GS1:n avoimia standardeja toimitusketjun hallinnassa ja yritysten välisen jäljitettävyyden takaamisessa. METRO päätti jo vuonna 2012 laajentaa jäljitettävyysominaisuuksia tuotetietojen osalta suoraan kuluttajille koko METRO Cash & Carry -arvoketjussa. 

Lue koko artikkeli (englanniksi) tästä linkistä