Metro on saksalainen tukkuliike, joka palvelee mm. horeca-asiakkaita lukuisilla markkinoilla Euroopassa ja Aasiassa.
Loppukevään aikana julkaisemme verkkosivuillamme helppokäyttöisen työkalun, jolla kuka tahansa voi GTIN-koodin syöttämällä katsoa siihen liitettyjä tietoja. Nyt kannattaa tarkistaa Rekisterin syötettyjen tuotetietojen oikeellisuus.
GS1 Digital Link tarjoaa digitaalisen väylän ja keinon systemaattiseen kuluttajaymmärryksen rakentamiseen yhdistämällä fyysisen tuotteen verkossa olevaan tuotetietoon. Tämä mahdollistaa kuluttajakommunikoinnin entistä tehokkaammalla tavalla sekä antaa myös kuluttajille väylän kommunikoida tuotteiden...
Yhteisen kielen, kuten GS1-standardien hyödyntäminen on tehokas tapa alentaa koko ekosysteemin kustannuksia ja saavuttaa kollektiivisesti kestävämpää toimintaa.
GS1:n Tuomo Kronbäck kirjoittaa omassa artikkelisarjassaan digistrategian välttämättömyydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.
METRO-kauppaketju on useiden vuosien ajan käyttänyt GS1:n avoimia standardeja toimitusketjun hallinnassa ja yritysten välisen jäljitettävyyden takaamisessa.
Standardien sisältöön vaikuttaminen parantaa koko toimialan kilpailukykyä kirittäen yrityksiä käyttämään resurssejaan tehokkaammin, kun koko toimialan tuottavuus- ja laatutasot nousevat.
GS1 Rekisteri on palvelu, jolla yritys voi luoda tuotenumerot - GTIN-koodit eli "enarit". Palvelun avulla yritys voi myös tehdä ja tulostaa viivakoodit tuotteillensa.
Koronavirus pakotti suuret kuluttajamassat siirtymään pikaisesti digitaalisten palveluiden käyttäjiksi ja mullisti muun muassa elintarvikkeiden verkkokaupan.
Mitä oli ennen viivakoodeja?
Verkko-ostamisen kasvu jatkuu. Esimerkiksi Postin Suuresta verkkokauppatutkimuksesta ilmenee, että 30 prosenttia suomalaisista on lisännyt ostoksia verkosta tämän vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.
GS1 Finland on työstänyt viime kuukausien aikana ruoan arvoketjun voimat yhteen kokoavaa hankekokonaisuutta tavoitteena yhdistää digitalisoituvan ruokajärjestelmän kehittämiseksi käynnistetyt erilliset tutkimus- ja kehityshankkeet yhdeksi kehityskokonaisuudeksi.
Mistä johtuu, että kassalla ei saada luettua viivakoodia ja tunnistettua tuotetta? Syyt voidaan jakaa kahteen eri osa-alueeseen, itse viivakoodissa oleviin ongelmiin tai koodin tunnistamisen ongelmiin.
Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.