GS1 Rekisteri on maksuton palvelu tuotetunnisteiden ja viivakoodien hallintaan.
Mistä johtuu, että kassalla ei saada luettua viivakoodia ja tunnistettua tuotetta? Syyt voidaan jakaa kahteen eri osa-alueeseen, itse viivakoodissa oleviin ongelmiin tai koodin tunnistamisen ongelmiin.
Kun tiedämme tarkasti rakennuksen materiaalit, voimme ennakoida rakennuksen koko elinkaaren huoltotarpeineen ja korjauskuluineen. Ja kun tuotteiden elinkaari on tullut päätepisteeseen, voidaan rakennusmateriaalien kierrättäminen tehdä "digitaalisen kaksosen" tiedoilla GS1:n standardien tukemana...
GS1 Finland on työstänyt viime kuukausien aikana ruoan arvoketjun voimat yhteen kokoavaa hankekokonaisuutta tavoitteena yhdistää digitalisoituvan ruokajärjestelmän kehittämiseksi käynnistetyt erilliset tutkimus- ja kehityshankkeet yhdeksi kehityskokonaisuudeksi.
Lavojen oikeat mittatiedot ovat yhä tärkeämpiä, sillä osa varastoista ovat automaattivarastoja – niissä ei ole trukkikuskia tekemässä äkkijarrutusta tai pelastamassa tuotteita ja tolppia kolhiintumiselta.
Kaikki varmasti tuntevat viivakoodin, mutta tiedämmekö mitä kaikkea se sisältää, koska numerosarjan ja viivojen takana on paljon tietoa, joka ei ulospäin näy.
Synkka-tuotetietopalvelun osaaminen on luonteeltaan sellaista, että se vanhenee. Käydyllä koulutuksella on parasta ennen -päivämäärä ja tiettyjen aiheiden osalta voi puhua jopa viimeisestä käyttöpäivästä. Jos olet edellisen kerran käynyt koulutuksen ”Sinfoksen-aikaan”, on korkea aika hankkia...
GS1 kehittää Golli-palvelua tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa, jotka käyttävät palvelua päivittäin tai useamman kerran viikossa. Kehityksen fokuksena on parhaillaan palvelun käytettävyyden parantaminen.
Tuotekuvalla voi olla ostopäätöksen näkökulmasta ratkaiseva merkitys varsinkin silloin, jos se puuttuu tuotteelta kokonaan.
Tuotteiden mittatietojen oikeellisuuteen kannattaa panostaa. Oikeilla mittatiedoilla varmistetaan, että jokainen tuote ja pakkaus mahtuu sille suunniteltuun paikkaan kaupassa ja varastossa.
Asiakkaan huomioiminen ja arvostaminen ei vaadi paljon, mutta huonon palvelukokemuksen seuraukset voivat olla tuhoisia. Siksi hyvään palvelukokemukseen kannattaa panostaa.
Standardit, kuten valuutat ja GS1-standardikokonaisuus, ovat eri toimijoiden välisiä sopimuksia, joilla helpotetaan kaupan käyntiä, yhteisen ymmärryksen rakentamista ja tiedonkulkua toimijalta toiselle.
Mitä oli ennen viivakoodeja?
Tuotteiden koodittamisella ja niiden yksilöinnillä palvellaan kuluttajia, jotta heille voidaan tilaus-toimitusketjun kautta tarjota haluttuja tuotteita.
Tuomo Kronbäck jatkaa juttusarjaa digistrategian välttämättömydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.
Koronavirus pakotti suuret kuluttajamassat siirtymään pikaisesti digitaalisten palveluiden käyttäjiksi ja mullisti muun muassa elintarvikkeiden verkkokaupan.
Tulevaisuusajatteluun ei ole arjen kiireen keskellä helppo loikata. Sen hedelmällinen toteutus vaatii vuorovaikutusta, yhteistyötä ja välillä ajattelun kääntämistä ylösalaisin.
Standardien sisältöön vaikuttaminen parantaa koko toimialan kilpailukykyä kirittäen yrityksiä käyttämään resurssejaan tehokkaammin, kun koko toimialan tuottavuus- ja laatutasot nousevat.
Hyvin suunniteltu ja toteutettu perehdytys on arvokas asia.
Kun tuotteen yksilöivä GTIN-koodi vaihdetaan, se pakottaa päivittämään tiedot kaikkialle. Näin kuluttajalle on tarjolla tieto juuri siitä tuotteesta, jota hän on ostamassa.
Tieni on johtanut erilaisiin tehtäviin, joissa kaikissa kielellä, ja sen avulla tapahtuvan merkityksen luomisella, on ollut keskeinen rooli. Standardien maailmaan sukellettuani olen löytänyt jälleen uuden kielen.
Keskitetty tuotetietopalvelu on yhdessä sovittu tietomalli ja tuotetietokanta, jonne tavarantoimittajat tallentavat tuotetiedot sovittujen ohjeistusten sekä käytäntöjen mukaisesti, mistä ne toimitetaan sähköisesti eteenpäin vastaanottajille.
Viidennen kerran järjestetty BIM World MUNICH -tapahtuma houkutteli marraskuiseen Müncheniin suuren määrän digitaalisista ratkaisuista kiinnostuneita rakentamisen, kiinteistöalan ja kaupunkikehityksen ammattilaisia.
GS1:n Tuomo Kronbäck kirjoittaa omassa artikkelisarjassaan digistrategian välttämättömyydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.
Yhteisen kielen, kuten GS1-standardien hyödyntäminen on tehokas tapa alentaa koko ekosysteemin kustannuksia ja saavuttaa kollektiivisesti kestävämpää toimintaa.
Omakohtaiset kokemukseni asiakaspalvelusta ovat B2B- ja B2C-aloilta yli 15 vuodelta. Siinä kerkeää olla monta, erilaista kohtaamista. En ole vielä ikinä kuullut, että asiakaspalvelu olisi helppoa. Toisille se on helpompaa ja toisille vaikeampaa. Mikä sitten tekee asiakaspalvelijasta hyvän?
Jake’s Beverages on saksalainen, vuonna 2020 perustettu yritys, joka valmistaa virvoitusjuomia Saksan suurimmille päivittäistavarakaupan ketjuille. Jake’s Beverages käyttää innovatiivisesti hyväkseen saksalaisesta pullonpalautusjärjestelmästä saatavaa tietoa ja muokkaa toimintaansa sen avulla...
Käytän itsestäni välillä termiä standardinvartija ja tässä toisessa blogikirjoituksessani voisin hiukan avata, mitä tuolla tarkoitan. Täytyykö standardia todella vartioida?
2D-viivakoodia ei turhaan kutsuta älykkääksi viivakoodiksi.
Metro on saksalainen tukkuliike, joka palvelee mm. horeca-asiakkaita lukuisilla markkinoilla Euroopassa ja Aasiassa.