GS1:n Mirva Alatyppö kertoo blogissaan taustoja meille kaikille tutuista viivakoodeista, mutta tiedämmekö oikeasti mitä niiden takana on.
GS1 Global mukaan edistämään digitaalisia kauppaympäristöhankkeita ja niiden standardointia
Vuonna 2020 maailma koki digitaalisessa transformaatiossa useiden vuosien harppauksen jo ensimmäisten koronapandemian kuukausien aikana. Se loi merkittäviä muutoksia digitaalisten teknologioiden käyttöönottoon ja saman odotetaan jatkuvan voimakkaana myös pandemian jälkeen.
Kun kaikki fyysiset tuotteet tunnistetaan yksilöllisesti viivakoodinumerolla, ovat ne yhtä hyvin edustettuina niin digitaalisessa maailmassa kuin fyysisessä maailmassa.
Yhdysvalloissa tänä vuonna tehdyn kala- ja äyriäisteollisuuden jäljitettävyyttä koskevan pilottitutkimuksen mukaan standardit ovat välttämättömiä.
Smart Consumer -mobiilisovellus Intiassa auttaa tuotteiden valmistajia saamaan suoran yhteyden kuluttajiin.
Tutustu GS1:n kansainväliseen vuosikertomukseen
GS1 liittyi palkittujen kansainvälisesti tunnustettujen brändien, kuten Google Cloudin, Johnson & Johnsonin, Taco Bellin ja McKinsey & Companyn joukkoon eLearning -koulutusohjelmalla
Yritykset ympäri maailmaa ovat aloittaneet jo siirtymän kohti 2D-viivakoodien käyttöönottoa. Kansainvälisten yritysten pyynnöstä GS1 kokoaa eri markkinat ja toimijat yhteen varmistaakseen uusien viivakoodien globaalin yhteensopivuuden