Standardit viivakoodi

Synkka - ohjeet

Löydä etsimäsi

Tältä sivulta löydät ohjeet tuotetietopalvelun ja mediapankin käyttöön sekä eri ratkaisut tuotetietojen välitykseen. Voit hakea ohjeita yllä olevalla hakutoiminnolla tai valita itsellesi sopivimmat alla olevista linkeistä.

Ohjeet eri käyttötavoille

Tästä pääset Synkan käyttötapojen mukaisesti ryhmiteltyihin ohjeisiin.

Pikaohjeet uudelle Synkka-käyttäjälle

Uutena Synkka-käyttäjänä voit hallita tuotetietojasi ja niihin liittyviä aineistoja tehokkaasti. Alta löydät hyödylliset linkit palvelun aloittamiseksi. Ohjeet opastavat perustamaan vähittäistuotteen, lisäämään siihen kuljetuspakkauksen sekä lavan. Ohjeista saat apua myös tuotekuvan lisäämiseen ja tietojen julkaisuun.

Tuotetiedon päivittäminen

Synkka-palvelun kautta ylläpidät tuotteen tietoja koko sen elinkaaren aikana. Palvelun kautta teet niin korjaukset ja muutokset kuin tuotelopetukset. Käyttöliittymässä voit tehdä päivitykset manuaalisesti tai exceliä apuna käyttäen. Päivitetty tieto välitetään yhdellä julkaisulla kaikille kauppakumppaneillesi, jolloin aikaa säästyy muuhun tekemiseen. 

Lue ohjeemme, miten julkaistuja tuotetietoja päivitetään Synkka-palvelussa. Suosittelemme myös tutustumaan GTIN-koodin hallintastandardiin ennen tuotteen päivittämistä. Se kertoo, millaiset muutokset edellyttävät GTIN-koodin vaihtamista.

Synkka-tuotetietopalvelun päivitys

Synkka on GDSN-sertifioitu tuotetietopankki. GDSN-tuotetietopankit päivittyvät vähintään kaksi kertaa vuodessa kansainvälisen päivitysrytmin mukaisesti. Päivitys vaikuttaa Synkan tietosisältöön, eli Synkassa käytettäviin attribuutteihin ja koodilistoihin.

Integraatioasiakkaiden tulee huomioida versiopäivityksen muutokset omissa järjestelmissään. Käyttöliittymäasiakkaille uusi versio voi tuoda päivitystarpeita tuotetietoihin. Ennen toukokuun ja marraskuun Synkka-päivitystä järjestämme asiakkaillemme Tuotetiedot Nyt -infotilaisuuden, joissa muutokset esitellään kaikille Synkka-käyttäjille.

  • Ajankohtaista
  • Koulutukset ja tapahtumat
Kuva näköesteinen myymälä
Uutinen

Puolan GS1 auttaa helpottamaan näkövammaisten ostoksia myymälöissä

Palvelukategoriat
Synkka
GS1-standardit

GS1 Puolan tuotetietokanta, eProdukty, tarjoaa korkealaatuista ja luotettavaa tietoa paikalliselle Asistolle, joka auttaa näkövammaisia kuluttajia tunnistamaan myymälöissä olevat tuotteet.

Tuotetiedot kuluttajan silmin kansi
Uutinen

Lue uusi Tuotetiedot kuluttajan silmin -whitepaper

Palvelukategoriat
Synkka

”Viime vuosien verkkokauppojen kasvun myötä kuluttajalle suunnatut tiedot ovat yhä tärkeämpi osa tiedonvälitystä. On tärkeää tiedostaa, että tuotetiedoilla autamme kuluttajaa sekä löytämään tuotteet että tutustumaan niiden ominaisuuksiin.”
-Sanni Laine, CCO, GS1 Finland Oy

Pakkaushierarkia-myytävä-monipakkaus
Uutinen

Pakkaushierarkia on tuotetietojen runko

Palvelukategoriat
Synkka

Synkassa pakkaushierarkia koostuu kolmesta eri tasosta, jotka ovat vähittäistuote, kuljetuspakkaus ja lava.
Pakkaushierarkia antaa tuotetiedoille rungon ja rakenteen. Näin tietojen vastaanottajat löytävät oikeat tiedot oikeasta paikasta, ja eri pakkausten sisältö ymmärretään varmasti oikein.

Tuotetiedot Nyt 23.9.2021 klo 9-10.30
Tapahtumatyyppi
Webinaari
Päivämäärä
23.9.2021
Sijainti

Livestriimaus
Suomi

Hinta
Ilmainen
Liittyvät palvelut
Synkka

Tule kuulemaan ajankohtaiset asiat Suomen käytetyimmästä tuotetietopankista. Maksuttomassa infotilaisuudessa kerromme Synkka-palvelun tulevista päivityksistä sekä muista GS1:n ajankohtaisista asioista. 

Tilaisuudessa jaamme Tuotetietomestari-palkinnon yhdelle Synkka-palvelua käyttävälle yritykselle...

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, kun haluat saada tukea Synkan käyttöön. Järjestämme sekä asiakaskohtaisesti räätälöityjä täsmäkoulutuksia että laajempia yleiskoulutuksia.

Kuva-Pia-kasvot

Pia Högström

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, koulutukset

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi
Kuva-Riina-kasvot

Riina Muhonen

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, laskutus

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi
Kuva Katarin T kasvot

Katarina Tötterman

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, laskutus

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi