GS1 Rekisteri -palvelun työpaja

GS1 organisaatiot ympäri maailman rakentavat parhaillaan yhteistä tietokantaa, johon tuotteiden GTIN-koodit tullaan tallentamaan. GS1 Finland on jo lanseerannut Suomessa käytettävän palvelun, GS1 Rekisterin, toukokuussa 2020. Kaikki suomalaisesta yritystunnisteesta (64-alkuinen) luodut GTIN-koodit tullaan jatkossa tallentamaan palveluun. Käyttöönotot jatkuvat vuoden 2021 ajan, ja GS1 Finland on yhteydessä asiakkaisiin, kun käyttöönotto on ajankohtainen.
Tällä hetkellä GS1 Rekisterissä on mahdollista:
- GTIN-koodien luonti
- GTIN-koodien tallennus manuaalisesti tuote kerrallaan
- Koodien massavienti excel-tiedostolla (tulossa)
- Viivakoodin luonti GTIN-koodista ja viivakoodin tallennus kuvatiedostoksi
- GLN-koodien (Global Location Number) luonti ja tallennus
Vuoden 2021 aikana GS1 Rekisteriä kehitetään edelleen ja palvelun käyttöominaisuuksia parannetaan. Kutsumme nyt asiakkaitamme yhteiseen työpajaan suunnittelemaan, miten yritykset voivat hyödyntää uutta GS1 Rekisteriä. Käymme läpi, miten erilaiset ja erikokoiset yritykset voivat käyttää palvelua. Tilaisuudessa tarkennamme yhdessä, miten tietojen tallennus on tehokkainta ja järkevintä tehdä. Lisäksi työpajan tavoitteena on selvittää minkälaisia tarpeita yrityksillä on GS1 Rekisteriin tallennettujen tietojen katseluun.
KENELLE
Työpajaan ovat tervetulleita kaikki GS1 Finlandin asiakasyritykset. Toivomme, että työpajaan osallistujat tuntevat oman yrityksen nykyiset käytännöt siitä, miten GTIN-koodeja sekä niihin liittyviä tuotetietoja on ylläpidetty ja hallinnoitu. Yhdestä yrityksestä on mahdollista osallistua 4 henkilöä.
OHJELMA
- Mikä on GS1 Rekisteri?
- Suomen GS1 Rekisteri ja yhteys GS1:n globaaliin rekisteriin
- Esimerkkejä maailmalta
- GS1 Rekisterin käyttö
- Tietojen tallennus rekisteriin
- Tietojen katselu rekisteristä
- Pienryhmätehtäviä
Taustaksi on hyvä katsoa 4 minuutin video, jossa kaupan ja teollisuuden edustajat maailmalta kertovat, mikä merkitys rekisterillä tulee olemaan.