Tuotetiedot kuluttajan silmin kansi
Uutinen

Lue uusi Tuotetiedot kuluttajan silmin -whitepaper

”Viime vuosien verkkokauppojen kasvun myötä kuluttajalle suunnatut tiedot ovat yhä tärkeämpi osa tiedonvälitystä. On tärkeää tiedostaa, että tuotetiedoilla autamme kuluttajaa sekä löytämään tuotteet että tutustumaan niiden ominaisuuksiin.”
-Sanni Laine, CCO, GS1 Finland Oy

Ostokokemukseen verkossa vaikuttaa niin verkkokaupan ulkoasu, hakujen toimivuus kuin vaikkapa toimitusten sujuvuus ja toki myös tuotteiden hinta. Laadukkaat tuotetiedot omalta osaltaan varmistavat kuluttajalle miellyttävän ja sujuvan ostokokemuksen. 

Erilaisilla tuotetiedoilla on oma merkityksensä ostopolun eri vaiheissa. Osa tiedoista auttaa kuluttajaa tunnistamaan ja löytämään oikean tuotteen, ja toiset auttavat valitsemaan ja vertaamaan tuotteita itselle sopivilla ominaisuuksilla.

 Julkaisussamme Tuotetiedot kuluttajan silmin kerromme kolmesta ehkä tärkeimmästä tuotetiedosta, jotka ovat useimmissa verkkokaupoissa myös näkyvimmin esillä: tuotekuva, nimi ja markkinointiteksti.

Kerromme julkaisussa myös tuloksia kyselystä, jonka teimme Synkkaa hyödyntäville vastaanottaja-asiakkaillemme syyskuussa 2020. Selvitimme kyselyllä, mitä Synkasta saatavia tuotetietoja välitetään eniten kuluttajan nähtäville suomalaisiin verkkokauppoihin. 

Kyselyyn vastasivat Kesko, Kespro, SOK, Meira Nova, Wihuri Oy Aarnio Metro-tukku, Heinon Tukku ja Kokkolan Halpa-Halli.

Lataa maksuton Tuotetiedot kuluttajan silmin -white paper

Kuva Anu kasvot

Anu Lahdenperä

Key Account Manager

Asiakkuudet ja myynti, päivittäistavarakauppa, kaupan asiakkuudet

+358 50 402 3546
anu.lahdenpera@gs1.fi
Kuva-Kata-kasvot

Katarina Bredenberg

Sales Manager

Asiakkuudet ja myynti, tavarantoimittajat, koulutukset

+358 400 553 074
katarina.bredenberg@gs1.fi