Ohje

GS1 Golli – Sopiminen tilaajien kanssa

Tilaukset eivät tule GS1 Golliin ennen kuin olet pyytänyt siirtämään tilausliikenteesi palveluun. Siksi sinun on ensisijaisen tärkeää sopia tilaustavan muutoksesta tilaajiesi kanssa.

Sovi tilaajiesi kanssa aloituspäivästä

Ennen kuin aloitat GS1 Golli -palvelun käytön, sovi tilaajiesi kanssa, mistä päivästä alkaen heidän tulee välittää tilauksensa GS1 Golliin.

Sähköistä tilausyhteyttä varten tilaajasi tarvitsevat mm. seuraavat tiedot:

  • yrityksen nimi
  • y-tunnus
  • yhteystiedot (yhteyshenkilö, yrityksen osoite, puhelinnumero, ja sähköposti)
  • toivottu tilausten välityksen aloitusajankohta.

 

Yhteydenottotahot tilaajille:

  • Inex/ SOK/ AOK: EDI.FoodandConsumerGoods[at]sok.fi
  • Kesko: toimitusketjunohjaus[at]kesko.fi
  • Kespro: toimitusketjun suunnittelupäälliköt
  • Meira Nova: tuotealueiden hankintapäälliköt/ostajat
  • Valio Aimo: tuotealueiden hankintapäälliköt/ostajat
  • Wihuri: edimetro[at]wihuri.fi

 

Laskutuksen käyttöönotto

GS1 Gollista voi lähettää laskuja Keskolle, S-ryhmälle ja Wihurille lähetetyistä varastotoimituksista.

Sovi tilaajien kanssa etukäteen laskutuksen siirtämisestä GS1 Golliin. Ilmoitukset tilaajille voi tehdä seuraaviin osoitteisiin:

  • Inex Partners: dispatchadvice[at]sok.fi
  • Kesko: editiimi[at]kesko.fi 
  • Wihuri: tuoteryhmäpäälliköt tai edimetro[at]wihuri.fi

 

Täytä laskutusta varten GS1 Gollissa yrityksesi perustietoihin Yhteys- ja laskutustiedot:

  • osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
  • tilinumero ja BIC-tunniste
  • ALV-tunnus ja maakoodi

 

Pyydä tämän jälkeen GS1 Palvelutukea kytkemään laskutusoiminnallisuus päälle. Toiminnallisuus sisältyy GS1 Gollin kuukausimaksuun ja kytkennän jälkeen laskutus on heti käytettävissä.

Mikäli yrityksenne haluaa hyödyntää laskutuksessa omia viitenumeroita tai laskunumeroita, ota yhteyttä GS1 Palvelutukeen.