Myllyn Paras – tuotetiedot päivittyvät jatkuvasti
Välitämme Synkan kautta tuotetiedot koko asiakaskunnallemme aina kaupparyhmittymistä B2B-puolen asiakkaisiin asti. Järjestelmä helpottaa tavarantoimittajan elämää; en tiedä, miten muuten olisi mahdollista pitää huolta siitä, että ajantasainen tieto päivittyy kaikille sitä tarvitseville tahoille – oikeassa muodossa ja oikeaan aikaan. Synkan kautta tuotetieto siirtyy ketterästi myös kansainvälisille markkinoille.
Ilman yhteistä alustaa työn määrä moninkertaistuisi. Myös tuotetietoa koskevat tarpeet ja odotukset kasvavat jatkuvasti. Yksi tuoreimmista muutoksista liittyy verkkokaupan tiukentuneisiin vaatimuksiin: verkkokaupasta tulee tänä päivänä löytyä samat tuotetiedot kuin fyysisestä pakkauksestakin. Viimeistään tämä herätti taatusti loputkin epäilijät ymmärtämään keskitetyn alustan tarpeellisuuden. Mitä automaattisempi tiedon siirtämisen prosessi on ja mitä vähemmän yksilötason suorituksia se vaatii, sitä varmemmin virheiltä vältytään.
Tuotetieto myös päivittyy koko ajan: yksittäinen raaka-aine, maustekomponentti tai lisäaine vaihtuu, lainsäädäntö ainesosien ilmoittamisen tavasta muuttuu ja esimerkiksi viljan ravintoarvot vaihtelevat. Niinpä tuotetietojen päivittämisen pitää olla keskitettyä, helppoa, suunnitelmallista ja aikataulutettua. Mitä enemmän yrityksellä on tuotteita, sitä enemmän Synkasta on sille hyötyä. Omassa portfoliossamme on noin 250 tuotetta, joten tuotetiedon kanssa saa jumpata kaiken aikaa. Voi vain kuvitella, minkälainen ruljanssi tuotetietoon liittyy silloin, kun tuotteita on markkinoilla tätäkin enemmän.
Johanna Kemppinen
Markkinointipäällikkö
Myllyn Paras Oy
Myllyn Paras Oy on suomalainen elintarvikekonserni, joka valmistaa, myy ja markkinoi jauhoja, hiutaleita, suurimoita ja pastaa sekä pakastetaikinoita ja leivonnaispakasteita. Konsernin liikevaihto oli 51 miljoonaa euroa vuonna 2017.