Uutinen

GS1:n uusi raportointipalvelu tarjoaa kattavan kuvan foodservicen kokonaismarkkinasta

Tarjoilija lautaset kädesä
GS1 kehitti yhdessä foodservice-alan ja elintarviketeollisuuden yritysten kanssa foodservicelle yhteisen myynnin seurannan. Uusi GS1 Foodservice Markkinadata on alan ensimmäinen raportointipalvelu, joka sisältää sekä tukkumyynnin että suoratoimitusten myynnin.

GS1 on alkanut tuottaa foodservice-alalle kokonaismarkkinan kehitystä kuvaavaa raportointia. Nyt käynnistynyt GS1 Foodservice Markkinadata -raportointipalvelu sisältää sekä alan tukkumyynnin että suoratoimitusten myynnin.

– Uusi palvelumme antaa kokonaiskuvan siitä, miten paljon tiettyä tuotekategoriaa on kaikissa foodservice-kanavissa myyty. Se tarjoaa tukkukaupoille ja tavarantoimittajille arvokasta markkinatietoa, jota ne voivat hyödyntää muun muassa tuotevalikoiman kehittämisessä ilman tarvetta yhdistellä tietoja eri lähteistä, myyntipäällikkö Piikka Toivonen kertoo.

GS1 Foodservice Markkinadatan raportti sisältää kuukauden kokonaismyynnin, vertailun edelliseen kuuhun sekä kumulatiivisen myynnin vuoden ajalta. Tiedot on jaettu laajan tuoteryhmittelyn mukaisesti, joka rakentuu kolmesta hierarkiatasosta. Siten yritykset voivat pureutua tarkasti oman tuotekategoriansa dataan.

GS1:n uusi maksullinen raportointipalvelu on kehitetty Päivittäistavarakauppa PTY ry:n ja Elintarviketeollisuusliitto ry:n toiveesta ja sitä muokataan edelleen asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Raportin kattavuuden parantamiseksi palveluun otetaan mielellään uusia asiakkaita mukaan.

 

Lue lisää GS1 Foodservice Markkinadatasta >

 

Lisätietoja