Uutinen

Procter & Gamble haluaa tarjota ainutlaatuisia kokemuksia 2D-viivakoodien avulla

protector & gamble
Monikansallinen yritys Procter & Gamble (P&G) on todennut tarvitsevansa älykkäitä viivakoodeja oman toimintansa tehostamiseksi. Yhtiön mukaan tarve digitaalisen sisällön tarjoamiseksi on räjähdysmäisessä kasvussa ja 2D-viivakoodeille avainrooli kilpailukyvyn säilyttämisen kannalta tässä yhteydessä.

Kuten niin monissa muissakin käyttötapauksissa, myös P&G:n kohdalla kuluttajien tarpeet ja halu tehokkaaseen kuluttajakommunikaation ovat merkittävässä roolissa 2D-viivakoodien käyttöönotossa. P&G:n mukaan kuluttajat haluavat tehdä jatkuvasti tietoisempia valintoja ostamistaan ja kuluttamistaan tuotteista. Vastuullisuus ja läpinäkyvyys sekä jäljitettävyys käytettyjen raaka-aineiden osalta ovat kuluttajille merkityksellisiä asioita heidän vertaillessaan eri tuotteiden ominaisuuksia.

P&G näkee 2D-viivakoodin ja GS1 Digital Link -standardien yhdistelmässä paljon mahdollisuuksia. GS1 Digital Link tarjoaa P&G:lle tehokkaan väylän erilaisten tuotteisiin liittyvien sisältöjen välittämiseen sekä näyttämiseen niin kuluttajille kuin kauppakumppaneille. Tärkeintä on, että tarvittavat tiedot ovat aina käyttäjän saatavilla heidän etsiessään tietoa tuotteista. Pakkauksissa olevat 2D-viivakoodit mahdollistavat fyysisten tuotteiden yhdistämisen verkkoon ja antavat mahdollisuuden kasvattaa näytettäviä tietoja huomattavasti laajemmin, kuin käytössä olisi pelkästään fyysinen tuotepakkaus tilarajoituksineen.

Voit lukea alkuperäisen artikkelin kokonaisuudessaan täältä.