Procter & Gamble haluaa tarjota ainutlaatuisia kokemuksia 2D-viivakoodien avulla
![protector & gamble](/sites/default/files/styles/16_9_max_350/public/2022-06/protector%20%26%20gamble.png?itok=0m-1h85G)
Kuten niin monissa muissakin käyttötapauksissa, myös P&G:n kohdalla kuluttajien tarpeet ja halu tehokkaaseen kuluttajakommunikaation ovat merkittävässä roolissa 2D-viivakoodien käyttöönotossa. P&G:n mukaan kuluttajat haluavat tehdä jatkuvasti tietoisempia valintoja ostamistaan ja kuluttamistaan tuotteista. Vastuullisuus ja läpinäkyvyys sekä jäljitettävyys käytettyjen raaka-aineiden osalta ovat kuluttajille merkityksellisiä asioita heidän vertaillessaan eri tuotteiden ominaisuuksia.
P&G näkee 2D-viivakoodin ja GS1 Digital Link -standardien yhdistelmässä paljon mahdollisuuksia. GS1 Digital Link tarjoaa P&G:lle tehokkaan väylän erilaisten tuotteisiin liittyvien sisältöjen välittämiseen sekä näyttämiseen niin kuluttajille kuin kauppakumppaneille. Tärkeintä on, että tarvittavat tiedot ovat aina käyttäjän saatavilla heidän etsiessään tietoa tuotteista. Pakkauksissa olevat 2D-viivakoodit mahdollistavat fyysisten tuotteiden yhdistämisen verkkoon ja antavat mahdollisuuden kasvattaa näytettäviä tietoja huomattavasti laajemmin, kuin käytössä olisi pelkästään fyysinen tuotepakkaus tilarajoituksineen.
Voit lukea alkuperäisen artikkelin kokonaisuudessaan täältä.
![Kimmo Keravuori](/sites/default/files/styles/round_200/public/2022-12/Kimmo_Keravuori_300x300.jpg?h=6c83441f&itok=7WWdlwTU)