Isossa-Britanniassa pilotoidaan GS1 2D-koodin kuluttajaviestinnän toteutuksia
Ntsama´s ja Little Bobby Jebb ovat päätyneet piloteissaan siihen, että GS1 2D-koodin lukiessaan kuluttaja päätyy linkkejä sisältäville laskeutumissivuille. Laskeutumissivut ovat toteuttaneet kaksi pilottiohjelmassa mukana olevaa ratkaisutoimittajaa. Sivut sisältävät samankaltaisia elementtejä, joilla on tavoiteltu Ison-Britannian markkinoille yhtenäistä kuluttajakokemusta. Vaihtoehtoisesti yritykset olisivat voineet toteuttaa laskeutumissivunsa myös itse.
Ntsama´s ja Little Bobby Jebb hallinnoivat itse sitä, mitä tuotteen GS1 2D-koodin skannaaville kuluttajille näytetään, ja he voivat myös muuttaa näytettäviä sisältöjä aina kun haluavat. Sisällöt ovat esimerkiksi tuotetieto-, vastuullisuus- ja markkinointisivuja sekä sosiaalisen median sivustoja.
Koodien tietosisällöissä yritykset hyödyntävät alidomaineja, joista heidän web-järjestelmävalvojansa voivat tehdä uudelleenohjauksia halutuille sivuille. Näin yritykset voivat seurata kuluttajien käyttäytymistä ja päivittää sisältöjään ilman, että heidän tarvitsee koskaan muuttaa koodeja fyysisissä pakkauksissaan.
Piloteissa GS1 2D-koodit on muodostettu siten, että ne voidaan tulevaisuudessa lukea myös kaupan myyntipisteissä. Käytännössä koodien sisältämä tieto on pilotissa tuotetasoista, ne sisältävät GTIN-koodin, mutta yritykset voivat halutessaan sisällyttää niihin myös tarkempaa tietoa, kuten eränumeron tai päiväystiedot.
GS1 UK:n pilottiohjelma jatkuu toukokuuhun 2024 saakka. Tavoitteena on, että siihen osallistuu yhteensä 50 GS1 UK:n asiakasyritystä.
Lue lisää
Little Bobby Jebb: Bringing a brand to life with GS1 powered QR codes >
Ntsama: bringing a brand to life with GS1 powered QR codes >
Nyt on aika lähteä pilotoimaan GS1 2D-koodia – huomioi nämä asiat >