GS1:n Tuomo Kronbäck kirjoittaa omassa artikkelisarjassaan digistrategian välttämättömyydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.
Tuotteiden yksilöinti ei ole ainoastaan valmistajille tarkoitettu menettely. Sairaaloissakin voidaan valmistajan koodin sijaan antaa tuotekoodi laitteille sekä instrumenteille ja käyttää GS1-järjestelmää esimerkiksi varastoissa tai käytössä olevien tuotteiden yksilöinnissä.
GS1 Digital Link tarjoaa digitaalisen väylän ja keinon systemaattiseen kuluttajaymmärryksen rakentamiseen yhdistämällä fyysisen tuotteen verkossa olevaan tuotetietoon. Tämä mahdollistaa kuluttajakommunikoinnin entistä tehokkaammalla tavalla sekä antaa myös kuluttajille väylän kommunikoida tuotteiden...
Yhteisen kielen, kuten GS1-standardien hyödyntäminen on tehokas tapa alentaa koko ekosysteemin kustannuksia ja saavuttaa kollektiivisesti kestävämpää toimintaa.
GS1:n Tuomo Kronbäck kirjoittaa omassa artikkelisarjassaan digistrategian välttämättömyydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.
Viidennen kerran järjestetty BIM World MUNICH -tapahtuma houkutteli marraskuiseen Müncheniin suuren määrän digitaalisista ratkaisuista kiinnostuneita rakentamisen, kiinteistöalan ja kaupunkikehityksen ammattilaisia.
Tieni on johtanut erilaisiin tehtäviin, joissa kaikissa kielellä, ja sen avulla tapahtuvan merkityksen luomisella, on ollut keskeinen rooli. Standardien maailmaan sukellettuani olen löytänyt jälleen uuden kielen.
Hyvin suunniteltu ja toteutettu perehdytys on arvokas asia.
Standardien sisältöön vaikuttaminen parantaa koko toimialan kilpailukykyä kirittäen yrityksiä käyttämään resurssejaan tehokkaammin, kun koko toimialan tuottavuus- ja laatutasot nousevat.
Tulevaisuusajatteluun ei ole arjen kiireen keskellä helppo loikata. Sen hedelmällinen toteutus vaatii vuorovaikutusta, yhteistyötä ja välillä ajattelun kääntämistä ylösalaisin.
Tuomo Kronbäck jatkaa juttusarjaa digistrategian välttämättömydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.
Tuotteiden koodittamisella ja niiden yksilöinnillä palvellaan kuluttajia, jotta heille voidaan tilaus-toimitusketjun kautta tarjota haluttuja tuotteita.
Mitä oli ennen viivakoodeja?
Standardit, kuten valuutat ja GS1-standardikokonaisuus, ovat eri toimijoiden välisiä sopimuksia, joilla helpotetaan kaupan käyntiä, yhteisen ymmärryksen rakentamista ja tiedonkulkua toimijalta toiselle.
Verkko-ostamisen kasvu jatkuu. Esimerkiksi Postin Suuresta verkkokauppatutkimuksesta ilmenee, että 30 prosenttia suomalaisista on lisännyt ostoksia verkosta tämän vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.
Asiakkaan huomioiminen ja arvostaminen ei vaadi paljon, mutta huonon palvelukokemuksen seuraukset voivat olla tuhoisia. Siksi hyvään palvelukokemukseen kannattaa panostaa.
Tuotteiden mittatietojen oikeellisuuteen kannattaa panostaa. Oikeilla mittatiedoilla varmistetaan, että jokainen tuote ja pakkaus mahtuu sille suunniteltuun paikkaan kaupassa ja varastossa.
Ranskalaisen vähittäiskauppaketju Carrefour ja GS1 France tutkivat, mitä hyötyjä Carrefour on saavuttanut GS1:n GDSN-verkoston (Global Data Synchronisation Network) käytöstä 15-vuoden ajalta.
Kun tiedämme tarkasti rakennuksen materiaalit, voimme ennakoida rakennuksen koko elinkaaren huoltotarpeineen ja korjauskuluineen. Ja kun tuotteiden elinkaari on tullut päätepisteeseen, voidaan rakennusmateriaalien kierrättäminen tehdä "digitaalisen kaksosen" tiedoilla GS1:n standardien tukemana...
Mistä johtuu, että kassalla ei saada luettua viivakoodia ja tunnistettua tuotetta? Syyt voidaan jakaa kahteen eri osa-alueeseen, itse viivakoodissa oleviin ongelmiin tai koodin tunnistamisen ongelmiin.
Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.
GS1 Rekisteri on maksuton palvelu tuotetunnisteiden ja viivakoodien hallintaan.