Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla verkkokauppa-alustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Tuotteen kuvaus ja markkinointi täytyy verkkokaupassa tehdä kuvin ja...
GS1:n ensimmäiset Tuotetietomestarit on tänään valittu ja palkinnon saivat Ravintoraision Katariina Kasurinen ja Satu Suovanen. Onnea voittajille!
Olemme päivittäneet Synkka tuotetietopalveluamme media-aineistojen lisäämisen osalta. Suurimpana uudistuksena on se, että jatkossa aineistoja voidaan lisätä ja hallinnoida helposti myös tuotetietojen hallinnan näkymässä. Lisäksi uudistus mahdollistaa mobiilioptimoitujen tuotekuvien (MHRI, Mobile...
Maailmassa on vuonna 2020 yli kolme miljardia älypuhelimen käyttäjää ja luku vain jatkaa kasvuaan. Älypuhelimia käytetään yhä enemmän ostosten tekemiseen ja tuotteisiin liittyvän tiedon tutkimiseen. Valtaosa nykypäivän kuluttajista hakee verkosta tietoa tuotteista ennen ostopaikan valintaa ja...
Venäjän ja Euraasian talousalueen viennin GTIN- ja GLN-vaatimusten ilmoittamiseen tulee muutoksia 1.7.2021 alkaen. Tällä hetkellä on menossa kesäkuun 2021 loppuun asti jatkuva siirtymäaika, jonka aikana GLN- ja GTIN-numeroiden ilmoittaminen on vielä valinnaista.
GS1 Puolan tuotetietokanta, eProdukty, tarjoaa korkealaatuista ja luotettavaa tietoa paikalliselle Asistolle, joka auttaa näkövammaisia kuluttajia tunnistamaan myymälöissä olevat tuotteet.
Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.
Mistä johtuu, että kassalla ei saada luettua viivakoodia ja tunnistettua tuotetta? Syyt voidaan jakaa kahteen eri osa-alueeseen, itse viivakoodissa oleviin ongelmiin tai koodin tunnistamisen ongelmiin.
GS1 Finland on työstänyt viime kuukausien aikana ruoan arvoketjun voimat yhteen kokoavaa hankekokonaisuutta tavoitteena yhdistää digitalisoituvan ruokajärjestelmän kehittämiseksi käynnistetyt erilliset tutkimus- ja kehityshankkeet yhdeksi kehityskokonaisuudeksi.
Tuotetietoja hyödyntävät myös erilaiset palveluntarjoajat: yksi heistä on Hyvää Suomesta -merkkiä hallinoiva Ruokatieto Yhdistys.
Mitä oli ennen viivakoodeja?
Hiilijalanjäljen laskennassa hyödynnetään tuotetietoja – case Biocode
Koronavirus pakotti suuret kuluttajamassat siirtymään pikaisesti digitaalisten palveluiden käyttäjiksi ja mullisti muun muassa elintarvikkeiden verkkokaupan.
Tuotetietoja hyödyntävät myös erilaiset palveluntarjoajat: yksi heistä on väestön hyvinvointia ja terveyttä tutkiva sekä edistävä Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, THL
IFS-sertifiointi on kansainvälisesti tunnettu standardi ja sertifikaatteja on myönnetty yrityksille ympäri maailman. Maaliskuussa 2021 IFS-organisaatio otti standardin uuden version käyttöön sertifikaattien myöntämiseen liittyvässä arviointiprosessissaan.
Tuloksellisempaa tilanhallintaa älykkäällä analytiikalla
Standardien sisältöön vaikuttaminen parantaa koko toimialan kilpailukykyä kirittäen yrityksiä käyttämään resurssejaan tehokkaammin, kun koko toimialan tuottavuus- ja laatutasot nousevat.
GS1:n Tuomo Kronbäck kirjoittaa omassa artikkelisarjassaan digistrategian välttämättömyydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.
Yhteisen kielen, kuten GS1-standardien hyödyntäminen on tehokas tapa alentaa koko ekosysteemin kustannuksia ja saavuttaa kollektiivisesti kestävämpää toimintaa.
Väitteitä hyödynnetään mm. verkkokaupassa ja niiden avulla voidaan kertoa tuotteen soveltuvuudesta kuluttajan ruokavalioon. Väite voi kertoa, että tuotteella joko on ominaisuus (esim sisältää säilöntäainetta) tai ei ole (esim. ei sisällä gluteiinia, ei sisällä laktoosia). Väitteissä voidaan...
Verkon kauppapaikat tarjoavat suomalaisille yrityksille uuden kanavan myytiin ja kansainvälistymiseen. Tällä hetkellä 61 prosenttia globaalista B2C-verkkokaupasta tapahtuu verkon kauppapaikoissa ja niissä myynti kasvaa nopeammin kuin muiden online-kanavien tai kivijalkamyymälöiden. Olemme tukemassa...
Kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperään, turvallisuuteen sekä yritysten vastuullisuuteen kasvaa jatkuvasti. Tuotetietojen läpinäkyvyys koko toimitusketjussa edistää vastuullista toimintaa.
Synkka-asiakastarina
Synkka-asiakastarina
Synkka-asiakastarina
Synkka-asiakastarina
Synkka-asiakastarina
Synkka- ja GS1-standardien asiakastarina
Golli-asiakastarina