Logistiikka mies ja nainen varastossa läppärin kanssa

Tehokkuutta tilaus-toimitusprosessiin

Löydä etsimäsi

Golli on erityisesti päivittäis- ja käyttötavaratavarakaupan tavarantoimittajille luotu palvelu, jolla saat hoidettua tilausten käsittelyn ja tavarantoimitusten hallinnan kokonaisuudessaan sähköisesti. Golli soveltuu yhtä lailla pienten kuin suurempienkin yritysten tilaus- ja toimitusprosessin tarpeisiin.

Katso esittelyvideo

Kaupan käyttämät toimitussanomat ja lavamerkinnät automaattisesti ja helposti käyttöön. 

Digitaalinen tilaus- ja toimitusprosessi

Gollilla avulla muodostat sähköiset toimitussanomat ja lavamerkinnät kaupan asiakkaillesi automaattisesti, jolloin manuaalisen työn ja inhimillisten virheiden mahdollisuus vähenee. Gollin kautta tulevat toimitukset sisältävät SSCC-koodilla varustetun kolliosoitelapun ja rahtikirjan. Palvelun käyttö varmistaa tuotteiden tehokkaan jäljitettävyyden toimitusketjussa.

 

Golli-palvelulla voit

  • Vastaanottaa ja vahvistaa EDI-tilaukset
  • Keräillä ja muodostaa toimituksen sekä tehdä kuljetustilauksen
  • Tulostaa standardimuotoisen SSCC-koodilla varustetun kolliosoitelapun sekä rahtikirjan
  • Lähettää tilaajalle täsmällisen ennakkotiedon lähetyksen sisällöstä EDI-toimitussanomana
  • Laskuttaa asiakasta varastotoimitusmallissa
  • Parantaa tuotteiden jäljitettävyyttä toimitusketjussa

 

Golli-palvelun edut

  • Vastaanota suurimpien kaupparyhmien tilaukset yhdestä paikasta
  • Ei enää yksittäisiä sähköpostitilauksia
  • Saat oikeaoppiset lavamerkinnät helposti ilman, että sinun pitää perehtyä tekniikkaan ja standardeihin
  • Ei pitkiä sitoutumisia
  • Helppo käyttöönotto
  • Ei vaadi suuria alkuinvestointeja 

 

Golli-palvelua käyttävät kaupparyhmät ja tukut

  • S-ryhmä / Inex Partners
  • Kesko / Kespro
  • Wihuri Oy Aarnio
  • Meira Nova
  • Heinon Tukku

 

Internet-selaimella toimiva käyttöliittymä on yleisin tapa käyttää Golli-palvelua. Käyttöliittymässä voit vastaanottaa ja käsitellä kaupparyhmien tilaukset sekä lähettää näihin liittyvät sähköiset toimitussanomat. Selainliittymän käytön lisäksi voit luoda integraation palveluun. Integraatiossa asiakas vastaa itse liittymän rakentamisen kustannuksista Gollin ja oman järjestelmänsä välillä.

Asiakkaita Suomessa
300 +
Uusia asiakkaita
40 +
vuonna 2020
Toimitettuja kolleja
450 000
vuodessa

Lataa Golli-palvelun esite

Täältä pääset tilaamaan Gollin helposti käyttöösi

Lue asiakkaidemme kokemuksia Gollista

Asiakaslogo Nokian Panimo

Nokian Panimo - käsityöperinteet ovat tärkeitä oluen panemisessa, mutta tilaus-toimitusketjusta nautitaan automaattisena

Golli-asiakastarina

Asiakaslogo Kuusamon Juusto

Kuusamon Juustolla valmiudet toimittaa tavaroita suurille kaupparyhmille

Golli- ja Synkka-asiakastarina

  • Ajankohtaista
  • Koulutukset ja tapahtumat
Mies skannaa laatikkoa rekassa
Uutinen

Viivakoodissa tieto matkaa tavaran mukana

Palvelukategoriat
sscc
GS1-standardit

Lavojen ja kollien merkitsemiseen käytetään laajasti kansainvälisiin GS1-standardeihin perustuvia lava- ja kollilappuja. Suomessa sovellettava merkintäohjeistus on laadittu yhteistyössä kaupan, teollisuuden ja logistiikkayritysten kanssa.

Verkkokaupan kuva
Uutinen

Tuotteiden digitaalisen identiteetin varmistaminen GS1-standardeilla

Palvelukategoriat
GS1-standardit
GS1 Rekisteri
Tunnisteet ja viivakoodit
GTIN

Maailmassa on vuonna 2020 yli kolme miljardia älypuhelimen käyttäjää ja luku vain jatkaa kasvuaan. Älypuhelimia käytetään yhä enemmän ostosten tekemiseen ja tuotteisiin liittyvän tiedon tutkimiseen. Valtaosa nykypäivän kuluttajista hakee verkosta tietoa tuotteista ennen ostopaikan valintaa ja...

Kuva Marika ja Pade usein kysyttyä
Uutinen

GS1:n verkkosivut ovat uudistuneet

Palvelukategoriat
GS1-standardit
Synkka
Golli
GS1 Rekisteri

GS1 Finland Oy:n verkkosivut ovat uudistuneet

Golli: näin aloitat palvelun käytön
Tapahtumatyyppi
Koulutus
Päivämäärä
2.12.2020
Sijainti

Microsoft Teams
Suomi

Hinta
Ilmainen
Liittyvät palvelut
Golli

Golli-palvelun käyttöä aloittaville uusille tavarantoimittaja-asiakkaille suunnattu webinaari, jossa käydään läpi tärkeimmät aloitukseen liittyvät tehtävät:

  • Gollin käytöstä sopiminen tilaajan kanssa ja tilauksien siirto Golliin
  • Master datan tallentaminen ennen tilauksien saapumista :
    • Tuotteet
    • Lavat
    • Kulje...

Ota yhteyttä

Kuva asiakaspalvelutiimi3

GS1 asiakaspalvelu

Arkisin kello 10-14

Yhteystiedot

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi