Tältä sivulta löydät ohjeet, miten luot, ylläpidät ja hallinnoit GS1 Rekisterin avulla tuotetunnisteita eli GTIN-koodeja sekä sijainti- ja osapuolitunnisteita eli GLN-tunnisteita.
Tuemme suomalaisten yritysten kasvua tarjoamalla palveluita, jotka tuovat tehokkuutta, läpinäkyvyyttä ja vaivattomuutta yritysten väliseen tiedonjakoon ja edistävät digitalisaatiota. Olemme valjastaneet standardit supervoimaksemme ja tämän voiman haluamme jakaa asiakkaidemme kanssa.
LVI- ja sähköteknisten tuotteiden GTIN-koodien muodostamisen käytäntö on muuttunut. LVI- ja sähkönumeroiden sijaan koodit luodaan yrityksen oman GS1-yritystunnisteen avulla. GS1 Finland tarjoaa mahdollisuuden rekisteröidä tuotteillanne käytössä olevat LVI- ja sähkönumeroihin perustuvat GTIN-koodit...
GS1 on jokaisen tavarantoimittajan ja kaupanalan yrityksen tärkeä kumppani: GS1 tarjoaa ainoana yrityksenä tuotteiden myyntiä varten välttämättömät viivakoodit sekä logistiset tunnisteet.
Asiakkaidemme toiveesta olemme ottaneet uuden GS1 Rekisteri -palvelun käyttöön helpottamaan tuotenumeroiden hallintaa ja viivakoodien muodostamista. Palvelun käyttöönotto on aloitettu vaiheittain siten, että ensimmäisessä vaiheessa sitä pääsevät käyttämään uudet asiakkaat ja myöhemmin se tulee...
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla sivustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Verkossa tuotetietojen merkitys korostuu, kun tuotetta ei näe. Tuotteen kuvaus ja...
Tästä osiosta löydät koostetusti palveluidemme ohjeet ja kirjaudut palveluihimme tai GS1:n etätukeen.
Standardimme soveltuvat kaikille toimialoille ja kaikenkokoisten yritysten hyödynnettäviksi.
Yrityksen GS1:ltä tilaamat jatkuvat palvelut veloitetaan yhdellä laskulla vuosittain tammikuussa. Kaikki sivulla ilmoitetut hinnat ovat arvonlisäverottomia (alv. 0 %). Maksuaika on 14 päivää netto. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.
Maailmanlaajuisen Verified by GS1 -palvelun avulla löydät GS1-tunnisteiden tiedot.
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla sivustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Verkossa tuotetietojen merkitys korostuu, kun tuotetta ei näe. Tuotteen kuvaus ja...
GS1 Rekisteri on palvelu, jolla yritys voi luoda tuotenumerot - GTIN-koodit eli "enarit". Palvelun avulla yritys voi myös tehdä ja tulostaa viivakoodit tuotteillensa.
Ruokavirasto on myöntänyt helpotuksia elintarvikkeiden pakkausmerkintöihin Ukrainan sodan aikana. Tieto todellisista raaka-aineista tulee kuitenkin saattaa kuluttajan nähtäville ostopaikoissa. Synkka-tuotetietopalvelun välityksellä poikkeukselliset tiedot välitetään erityisesti verkkokauppoihin.
Smart Consumer -mobiilisovellus Intiassa auttaa tuotteiden valmistajia saamaan suoran yhteyden kuluttajiin.
Toukokuussa 2020 käyttöönotetun GS1 Rekisteri -palvelun käyttäjämäärä jatkaa kasvuaan. Tällä hetkellä jo 5600 asiakasyrityksellemme on luotu tunnukset palvelun käyttämiseksi. GS1 Rekisteri -palvelussa asiakkaamme voivat muodostaa viivakoodit sekä hallinnoida GTIN- ja GLN-tunnisteitaan.
Globaali GTIN-koodi (Global Trade Item Number) täyttää 50 vuotta 31.3.2021.
Loppukevään aikana julkaisemme verkkosivuillamme helppokäyttöisen työkalun, jolla kuka tahansa voi GTIN-koodin syöttämällä katsoa siihen liitettyjä tietoja. Nyt kannattaa tarkistaa Rekisterin syötettyjen tuotetietojen oikeellisuus.
Ajantasaiset ja kattavat tuotetiedot parantavat tuotteidesi myyntiä, tuovat yrityksellesi näkyvyyttä ja helpottavat kuluttajien ostopäätöksiä verkkokaupassa. Tiedätkö sinä, missä kunnossa yrityksesi tuotetiedot ovat? Tuotetietoklinikkaan osallistumalla tiedät.
Paljon on tapahtunut sen jälkeen, kun viivakoodi otettiin käyttöön noin 50 vuotta sitten. Siitä huolimatta pakkauksessa olevia viivakoodeja ja symboleja käytetään edelleen, koska niistä hyötyvät sekä valmistajat että asiakkaat. GS1 tekee globaalisti jatkuvaa yhteistyötä yritysten kanssa, jotta...
Tuotekuvalla voi olla ostopäätöksen näkökulmasta ratkaiseva merkitys varsinkin silloin, jos se puuttuu tuotteelta kokonaan.