Kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperään, turvallisuuteen sekä yritysten vastuullisuuteen kasvaa jatkuvasti. Kuluttajien lisäksi myös tuotteiden valmistajat sekä kaupan toimijat ovat erityisen kiinnostuneita raaka-aineiden alkuperästä ja vastuullisesta toiminnasta.
Koronapandemia on kasvattanut verkkokaupan myyntiä moninkertaisesti. Esimerkiksi Kesko on raportoinut ruuan verkkomyynnin kasvaneen parhaimmillaan jopa 800 prosenttia joinain viikkoina kriisin aikana. Markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka ostajien käyttäytymisessä tulee luultavasti olemaan...
Tuotetiedot Nyt -tilaisuus järjestettiin striimattuna 24.9.2020. Linjojen päässä oli parhaimmillaan yli 310 tuotetiedoista kiinnostunutta tuotetietojen asiantuntijaa ja saimme kuulla ajankohtaista tietoa Synkka-palvelusta ja siihen tulevista päivityksistä.
GS1 Finland Oy on ottanut käyttöön uuden MyGS1-itsepalvelukanavan digitaaliseen asiointiin, jossa hallitaan asiakkaan omia tietoja ja palveluita.
Vuoden 2019 lopulla käyttöönotettu MyGS1 on GS1 Finland Oy:n asiakkaiden itsepalvelukanava digitaaliseen asiointiin kuten omien tietojen ja palveluiden hallintaan. GS1-yritystunnisteen tilaustoiminallisuuden lisäksi palveluun on nyt lisätty uutena toimintona Synkka- ja Golli-palveluiden...
GS1 järjesti 21.10.2020 webinaarin teemalla "Pakkausmerkki myynnin tukena verkkokaupoissa". Pääset lataamaan esitysaineiston ja katsomaan webinaaritallenteen alla olevista linkeistä.
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla verkkokauppa-alustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Tuotteen kuvaus ja markkinointi täytyy verkkokaupassa tehdä kuvin ja...
GS1:n ensimmäiset Tuotetietomestarit on tänään valittu ja palkinnon saivat Ravintoraision Katariina Kasurinen ja Satu Suovanen. Onnea voittajille!
Olemme päivittäneet Synkka tuotetietopalveluamme media-aineistojen lisäämisen osalta. Suurimpana uudistuksena on se, että jatkossa aineistoja voidaan lisätä ja hallinnoida helposti myös tuotetietojen hallinnan näkymässä. Lisäksi uudistus mahdollistaa mobiilioptimoitujen tuotekuvien (MHRI, Mobile...
Yritykset ja valtiot ympäri maailman ovat asettaneet kunnianhimoisia tavoitteita hiilineutraaliuden saavuttamiseksi. Tavoitellaan vähähiilisyyttä, hiilineutraaliutta tai jopa hiilipositiivisuutta. Teoista ja tavoitteista halutaan myös kertoa kuluttajille asti entistä laajemmin ja tarkemmin.
Synkkaan tehdään suunniteltu päivitys ensi viikonloppuna. Päivityksen yhteydessä Synkassa on käyttökatko, joka alkaa perjantaina 6.11. klo 18. Synkka on käytettävissä jälleen maanantaina 9.11. klo 9 lähtien.
GS1 Finland Oy:n verkkosivut ovat uudistuneet
GS1 osallistui aitojamakuja.fi webinaareihin. Webinaaritallenteet ovat nyt katsottavissa.
Synkassa luovutaan GTIN-koodittomien lavojen käytöstä ja siirrytään käyttämään pelkästään GTIN-koodeilla merkittyjä lavoja. Järjestimme 13.1.2021 maksuttoman webinaarin, missä kerroimme mitä muutos tarkoittaa käytännössä ja mitä Synkan käyttäjien tulee tietää asiasta. Webinaaritallenne löytyy...
GS1 on saanut uusia asiantuntijoita vuoden 2020 aikana niin palveluiden kehitykseen kuin asiakaspalveluun. Tutustu heidän ajatuksiinsa ja kiinnostuksen kohteisiin.
GS1 Finland Oy on tarjonnut jo useiden vuosien ajan päivittäistavarakaupalle ja teollisuudelle palvelun tuotetietojen välittämiseen kauppakumppanien kesken. Synkka-palvelu onkin vakiinnuttanut asemansa Suomessa merkittävänä osana sujuvaa ja tehokasta tuotetiedon hallintaa ja datan vaihtoa.
GS1 Finland Oy järjestää Synkka-tuotetietopalvelun esittelywebinaarin terveydenhuoltoalan yrityksille. Synkan avulla on nyt mahdollista välittää lääkinnällisten laitteiden tuotetiedot valmistajalta ostajalle.
Synkassa pakkaushierarkia koostuu kolmesta eri tasosta, jotka ovat vähittäistuote, kuljetuspakkaus ja lava.
Pakkaushierarkia antaa tuotetiedoille rungon ja rakenteen. Näin tietojen vastaanottajat löytävät oikeat tiedot oikeasta paikasta, ja eri pakkausten sisältö ymmärretään varmasti oikein.
GS1 Puolan tuotetietokanta, eProdukty, tarjoaa korkealaatuista ja luotettavaa tietoa paikalliselle Asistolle, joka auttaa näkövammaisia kuluttajia tunnistamaan myymälöissä olevat tuotteet.
Tilaisuuden esitysmateriaalit ladattavissa tältä sivulta
Tilaisuuden esitysmateriaalit on ladattavissa tältä sivulta.
Tuotetietoja hyödyntävät myös erilaiset palveluntarjoajat: yksi heistä on Hyvää Suomesta -merkkiä hallinoiva Ruokatieto Yhdistys.
Hiilijalanjäljen laskennassa hyödynnetään tuotetietoja – case Biocode
Tuotetietoja hyödyntävät myös erilaiset palveluntarjoajat: yksi heistä on väestön hyvinvointia ja terveyttä tutkiva sekä edistävä Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, THL
Tuloksellisempaa tilanhallintaa älykkäällä analytiikalla
Päivittäistavarakauppa ja elintarvikeyritykset sitoutuvat yhteiseen kehittämiseen Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus ovat sitoutuneet koko toimialaa koskevaan yhteiseen kehittämiseen visiona Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju 2025.
”Viime vuosien verkkokauppojen kasvun myötä kuluttajalle suunnatut tiedot ovat yhä tärkeämpi osa tiedonvälitystä. On tärkeää tiedostaa, että tuotetiedoilla autamme kuluttajaa sekä löytämään tuotteet että tutustumaan niiden ominaisuuksiin.”
-Sanni Laine, CCO, GS1 Finland Oy
Tuotetiedot Nyt on kaksi kertaa vuodessa järjestettävä infotilaisuus kaikille Synkka-käyttäjille sekä Synkkaa harkitseville yrityksille. Tilaisuudessa käydään läpi tulevia Synkka-palveluun tehtäviä päivityksiä sekä muita ajankohtaisia tuotetietoasioita.
Ruokavirasto on myöntänyt helpotuksia elintarvikkeiden pakkausmerkintöihin Ukrainan sodan aikana. Tieto todellisista raaka-aineista tulee kuitenkin saattaa kuluttajan nähtäville ostopaikoissa. Synkka-tuotetietopalvelun välityksellä poikkeukselliset tiedot välitetään erityisesti verkkokauppoihin.
Verkkosivuillemme on avattu verkkokauppa helpottamaan palveluidemme hankkimista. Tulevaisuudessa verkkokaupan kautta on mahdollista hankkia lähes kaikki GS1:n tarjoamat palvelut