Yritykset ympäri maailmaa ovat aloittaneet jo siirtymän kohti 2D-viivakoodien käyttöönottoa. Kansainvälisten yritysten pyynnöstä GS1 kokoaa eri markkinat ja toimijat yhteen varmistaakseen uusien viivakoodien globaalin yhteensopivuuden
GS1 Digital Link tarjoaa digitaalisen väylän ja keinon systemaattiseen kuluttajaymmärryksen rakentamiseen yhdistämällä fyysisen tuotteen verkossa olevaan tuotetietoon. Tämä mahdollistaa kuluttajakommunikoinnin entistä tehokkaammalla tavalla sekä antaa myös kuluttajille väylän kommunikoida tuotteiden...
2D-viivakoodit avaavat vaihtuvapainoisille tuotteille mahdollisuuden siirtyä hyödyntämään GS1:n globaalia GTIN-koodia (Global Trade Item Number) tuotteiden yksilöimiseksi, joka ei ole ollut mahdollista EAN-viivakoodin yhteydessä.
Mitä yhteistä on päivämäärillä 26.6.1974 ja 28.10.2021? Molemmat ovat omalta osaltaan merkkipaaluja modernin kaupankäynnin historiassa.
GS1 suorittaa parhaillaan viivakoodien luentaan liittyviä testejä Memphisin yliopistossa. Testit ovat jaettu kolmeen eri vaiheeseen, joista ensimmäinen osio on saatu päätökseen. Loppuraportin on tarkoitus valmistua kesällä ja sen on tarkoitus tuoda vastauksia ja ohjeita 2D-viivakoodien...
Metro on saksalainen tukkuliike, joka palvelee mm. horeca-asiakkaita lukuisilla markkinoilla Euroopassa ja Aasiassa.
Tuotteisiin liittyvän tiedon määrä kaupankäynnissä on kasvanut merkittävästi ja kaikki merkit viittaavat siihen, että jatkossa tietomäärä kasvaa kasvamistaan. Myös kuluttajat kaipaavat läpinäkyvyyttä tuotteiden valmistuksesta läpi toimitusketjun aina kierrätykseen saakka. Tietojen välityksessä GS1:n...
Monikansallinen yritys Procter & Gamble (P&G) on todennut tarvitsevansa älykkäitä viivakoodeja oman toimintansa tehostamiseksi. Yhtiön mukaan tarve digitaalisen sisällön tarjoamiseksi on räjähdysmäisessä kasvussa ja 2D-viivakoodeille avainrooli kilpailukyvyn säilyttämisen kannalta tässä yhteydessä.