Uutinen

Google korostaa GTIN-koodien tärkeyttä parempien tuotetietojen tarjoamiseksi

Verkkokauppa sormi kauppakärryn valintanäppäimellä
Uniikit ja tarkat tuotetiedot tukevat valmistajia ja jälleenmyyjiä sekä heidän tuotemerkkejään, kirjoittaa Google Shoppingin tuotetietopäällikkö Randy Rockinson blogissaan.

Uniikit ja tarkat tuotetiedot tukevat valmistajia ja jälleenmyyjiä sekä heidän tuotemerkkejään, kirjoittaa Google Shoppingin tuotetietopäällikkö Randy Rockinson blogissaan. Hänen mukaan tuotetietojen organisointi niin kuluttajille kuin vähittäiskauppiaille on keskeinen osa Googlen tehtävää ja hän suosittelee, että tuotteet ovat selkeästi esillä ja tunnistettavissa verkkosivuilla, jotta kuluttajat löytävät niiden sisällöt omissa hauissaan.

Ainutlaatuisuus, todennettavuus ja globaali ulottuvuus tarjoavat rajoittamattomat mahdollisuudet kuluttajien saavuttamiseksi


Tarkat ja luotettavat tuotetiedot ovat välttämättömiä tuotteiden tunnistamiseksi niin kaupoissa kuin verkossa. Tämän varmistamiseksi Rockinson nostaa esille kolmeen tekijää, jotka on oltava kunnossa: kaikkien tuotteiden yksilölliset tunnisteet; mahdollisuus tarkistaa ja varmistaa tuotteiden sekä tuotetietojen aitous; ja tuotteiden globaali tunnistusjärjestelmän käyttö.

GS1:n GTIN-tunniste (Global Trade Item Number) tarjoaa kansainvälisesti käytetyt ja tunnustetut tuotteiden vakiotunnisteet niin kaupoille kuin verkkokaupan alustoille. Google hyväksyi GTIN-tunnisteen käytön standardiksi vuonna 2015.

Kun valmistajat ja tuotemerkit ovat rekisteröineet GTIN-tunnisteen GS1:n kautta, he voivat lähettää tuotetietonsa maksutta Google Manufacturer Centerin kautta ja jakaa tuotetiedot, jotka yksilöivät tuotteet Googlelle. Google kehottaa myös valmistajia ja tuotemerkkejä olla käyttämättä GTIN-tunnisteita uudelleen tai tarjota muita lisäviitteitä jälleenmyyjille, kolmansien osapuolten myyjille ja verkkopalveluiden tarjoajille.

Lue Randy Rockinsonin blogi kokonaisuudessaan (englanniksi) tästä linkistä.