EAN 13
Uutinen

GS1 Rekisteri on käytettävissä jo 5600 yrityksellä

Toukokuussa 2020 käyttöönotetun GS1 Rekisteri -palvelun käyttäjämäärä jatkaa kasvuaan. Tällä hetkellä jo 5600 asiakasyrityksellemme on luotu tunnukset palvelun käyttämiseksi. GS1 Rekisteri -palvelussa asiakkaamme voivat muodostaa viivakoodit sekä hallinnoida GTIN- ja GLN-tunnisteitaan.

Tuotenumerot, viivakoodit ja tuotteiden perustiedot yhdessä paikassa

GS1 Rekisteri on maksuton työkalu kaikille yritystunnisteasiakkaille. Rekisterin avulla yritys voi luoda kaikki GS1-yritystunnisteesta muodostettavat tuotenumerot (GTIN-koodit eli "enarit") sekä GLN-osapuolitunnisteet. Palvelun avulla yritys voi myös tehdä ja tulostaa viivakoodit tuotteillensa. Asiakkaidemme toiveesta rakennettu palvelu auttaa merkittävästi tunnistenumeroiden ja viivakoodien muodostamisessa sekä kertoo kuinka monta koodia yrityksellä on vielä käytettävissä. Jatkossa yritysten ei tarvitse pitää erillistä kirjaa Excelissä tai muualla käyttämistään koodeistaan vaan tieto on kätevästi sekä reaaliaikaisena Rekisterissä. Rekisteriin tallennetaan myös tuotteen perustiedot, jotta tiedetään mistä tuotteesta kyseisen koodin kohdalla on kyse.

GS1 Rekisterin tiedot

 

Rekisterin käyttö parantaa lisää tuotteiden myyntimahdollisuuksia ja vähentää koodien väärinkäyttöä

Kansainvälisen kaupan ja erityisesti verkkokaupan kasvun seurauksena tuotetunnisteiden oikeellisuuden merkitys on kasvanut. Maailman suurimmat verkkokauppa-alustat, kuten Amazon ja Ebay edellyttävät myynnissä olevilta tuotteilta yksilöllistä GTIN-koodia. Tällä varmistetaan se, ettei kahdella eri tuotteella voi olla samaa koodia ja asiakas voi tilatessaan tuotteen olla varma siitä, että kyse on juuri oikeasta tuotteesta. Rekisteri tuo apua myös tähän haasteeseen, sillä 114 eri GS1-maassa käyttöönotettavat rekisteripalvelut tulevat olemaan yhteydessä toisiinsa yhteisen GS1 Registry Platformin kautta. Näin ollen Suomessa Rekisteriin tallennetut tuotteet ovat nähtävissä ja hyödynnettävissä myös muissa maissa.

GS1 Rekisterin käyttöönotto

GS1 Rekisterin käyttöön otto alkoi keväällä 2020. Ensimmäisessä vaiheessa GS1 Rekisteriä pääsivät käyttämään uudet yritystunnisteasiakkaat ja loppuvuodesta 2020 lähtien käyttö on laajentunut myös muille asiakkaillemme. Helmikuussa 2021 Rekisteriä pääsivät käyttämään yli 4500 asiakasyritystämme ja myöhemmin tämän vuoden aikana Rekisterin käyttö tulee mahdolliseksi myös Synkka-asiakkaillemme. GS1 on yhteydessä asiakkaisiinsa kun käyttöönotto on ajankohtaista.

Lue lisää GS1 Rekisteristä

Usein kysyttyä GS1 Rekisteristä

Kuva asiakaspalvelutiimi3

GS1 asiakaspalvelu

Arkisin kello 10-14

Yhteystiedot

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi