Tuotteen myynti verkkokaupoissa: Markkinointiteksti
Tässä juttusarjassa käsittelemme kolmea kuluttajille näkyvintä tuotetietoa ja annamme hyödyllisiä vinkkejä tietojen ilmoittamiseen Synkassa.
KUVA
NIMI
MARKKINOINTITEKSTI
Markkinointitekstin kirjoittaminen
Lähes kaikissa verkkokaupoissa on tuotetietojen yhteydessä vapaa tekstikenttä tuotteen kuvailuun. Erityisesti pienemmillä mobiililaitteilla selaillessa tiedon selkeys ja helppo löydettävyys korostuvat. Markkinointiteksti löytyykin useimissa verkkokaupoissa heti kuvan, nimen ja hinnan jälkeen ensimmäisenä lisätietona tuotteesta.
Synkassa tällainen teksti ilmoitetaan attribuutilla Markkinointiteksti (Id 1083). Ole ytimekäs ja kerro markkinointitekstissä vain kuluttajalle oleellisimmat tiedot. Kirjoita selkeitä ja helppolukuisia lauseita, vältä huudahduksia tai mainoskieltä. Kuvauksen tulee olla aito kuvaus tuotteesta. Vääriä mielikuvia tai ylisuuria lupauksia ei saa antaa. Erityisesti elintarvikkeiden osalta on oltava tarkkana, millaisia ravitsemuksellisia tai terveysväittämiä tuotteesta saa antaa. Kilpailijoiden tuotteisiin vertaamista ei tule tehdä.
Tuoteryhmäkohtaisia esimerkkejä
Lihatuotteet
|
Ominaisuudet, raaka-aineet
Maku, rakenne
Pakkauskoko
|
|
Käyttötarkoitus, käyttöohje
|
|
Vastuullisuus
|
Leipomotuotteet
|
Ominaisuudet, raaka-aineet
Maku, rakenne
Pakkauskoko
|
|
Käyttötarkoitus, käyttöohje
|
|
Vastuullisuus
|
Juomat (oluet, viinit)
|
Ominaisuudet
|
|
Käyttö
|
|
Vastuullisuus
|