Uusi vadelmien jäljitettävyyratkaisu Australiassa
Kuluttajat ovat ilmaisseet haluavansa muutakin kuin pelkän tuotteen, he etsivät kokemusta, joka yhdistää heidät viljelijöihin sekä antaa lisätietoa tuotteista. Perfect Fresh on huomannut muutoksen kuluttajien käyttäytymisessä ja huomanneet, että QR-koodi antaa heille keinon yhdistää fyysiset tuotteet digitaalisiin ympäristöihin. QR-koodi ja GS1 Digital Link tarjoavat mahdollisuuden kuluttajien sitouttamiseen täysin uudella tavalla ja mahdollistaa keinon reaaliaikaisen tiedon näyttämisen kuluttajille. GS1 Digital Link -standardin hyödyntäminen ei mahdollista pelkästään tietojen näyttämisen kuluttajille, vaan sen avulla myös Perfect Fresh pystyy saamaan itselleen tärkeää tietoa kuluttajien mielipiteistä heidän tuotteitaan kohtaan.
Australialainen kaupparyhmä Woolworth on jo aiemmin ottanut käyttöön 2D-viivakoodit kassapisteillään. He aloittivat hyödyntämällä GS1 DataMatrix -viivakoodia, mutta Perfect Freshin merkintöjen myötä he aloittavat pilotoinnin myös QR-koodien hyödyntämiseksi ja skaalamalla 2D-viivakoodit myös GS1 Digital Link -standardin hyödyntämiseen kassapisteillä. Tämä on hyvä uutinen myös Perefct Freshille, koska he käyttävät mielellään jatkossa vain yhtä viivakoodia kaikkeen tuotetunnistamiseen tuotteidensa osalta.