Uutinen

Varmista tuotteesi näkyvyys verkkokaupassa panostamalla Synkka-koulutuksiin

Verkkokauppa mies ostaa pädillä tuotteitta
Koronapandemia on kasvattanut verkkokaupan myyntiä moninkertaisesti. Esimerkiksi Kesko on raportoinut ruuan verkkomyynnin kasvaneen parhaimmillaan jopa 800 prosenttia joinain viikkoina kriisin aikana. Markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka ostajien käyttäytymisessä tulee luultavasti olemaan pysyvä myös tilanteen palautuessa normaaliksi. Moni yritys haluaa olla mukana tässä murroksessa. Tavarantoimittajille tämä avaa uusia mahdollisuuksia lisätä omaa näkyvyyttä digitaalisissa kanavissa.

Oikeat tuotetiedot ja kuvat tärkeitä tuotteiden verkkokaupan myynnille

Kuluttajien tiedonjanon kasvaessa yritysten on kiinnitettävä entistä enemmän huomiota tuotteista annettuihin tietoihin ja siihen, että tiedot ovat oikein ja ajan tasalla. Verkkokaupoissa tuotekuva on kuluttajalle ehkä tärkein tunniste ja kuvaus myytävästä tuotteesta. Tutkimusten mukaan kuluttajat jopa välttelevät tuotteita, joista kuvaa ei ole saatavilla.

Jos kuluttajan haluamia tietoja ei ole saatavilla, siirtyy ostotapahtuma helposti toiseen kauppaan. Haasteena on tuotetietojen yhteneväisyys eri kauppapaikkojen välillä ja voittajaksi selviytyy helposti se, joka tarjoaa riittävät tiedot ja jolla hinta on oikea kuluttajan kokemaan palvelukokonaisuuteen liittyen.

GS1 Finlandilla on merkittävä rooli päivittäistavarakaupan tuotetietojen ja -kuvien osalta. GS1:n Synkka-tuotetietopalvelun avulla suomalaiset ja ulkomaiset tavarantoimittajat voivat välittää kaikki tuotetiedot – myös tuotekuvat – verkkokaupoille, kaupparyhmille, ravintoloille ja muille tiedon vastaanottajille.

Tehosta Synkka osaamistasi osallistumalla verkkokoulutukseen

Nyt on hyvä aika varmistaa, että yritykselläsi on tarvittavat tiedot ja taidot tuotetietojen sekä kuvien tallentamiseen ja välittämiseen. Koulutustarjonnastamme löydät vaihtoehdot, joka vastaa yrityksesi koulutustarpeita.

GS1 on sitoutunut noudattamaan yleisiä suosituksia koronaviruksen leviämisen estämiseksi ja toteuttaa asiakkaiden koulutukset verkon yli etäkoulutuksena verkkokoulutuksena ja webinaareina.

Tutustu Synkka-koulutuksiin tai ota yhteyttä asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@gs1.finiin suunnitellaan sinun koulutustarvettasi vastaava koulutus!