Ota yhteyttä asiakaspalveluumme

Vastaanottaja voi hakea tuotetietoja ja -kuvia seuraavilla tavoilla:
Vastaanottajat voivat luoda kyselyitä, joihin määritetään minkä kriteereiden mukaan vastaanottajat haluavat saada Synkka-palvelusta tuotetietosanomia. Synkka-palvelu lähettää kyselyn täyttävien kriteereiden mukaiset uudet ja muokatut tuotetiedot sanomilla vastaanottajille niin kauan, kunnes kysely poistetaan.
Tuotetietojen voi selailla käyttöliittymässä Kauppapaikka-näkymällä.
Kauppapaikka näkymällä on listattuna kaikki Suomen kohdemarkkinalle julkaistut julkiset tuotetiedot. Tällä näkymällä voit hakea tuotteita pikahaun avulla, jolloin hakukriteeri voi olla GTIN-koodi, Tuotenimi, Tavarantoimittajan tuotenumero, Brandinimi tai Yleisnimi. Vaihtoehtoisesti tuotetietoja voi hakea tarkennetun haun avulla, jolloin hakua on mahdollista rajata useilla eri hakuehdoilla (mm. Valmistajan GLN, GPC-ryhmittely, Hierarkiataso).
Uusi kysely on mahdollista tehdä joko Kauppapaikka tai Kyselyt -näkymällä. Uusi kysely tehdään valitsemalla Uusi kysely, ja antamalla kyselyn ehdot. Kyselyä, jossa ainoa kyselyn ehto olisi Kohdemarkkina, ei ole mahdollista tehdä.
Valitse Uusi kysely. Anna seuraavaksi kyselyn ehdot. Kohdemarkkinan lisäksi on valittava jokin seuraavista;
Jos käyttäjä yrittää luoda uudelleen sellaista kyselyä, joka on jo olemassa, järjestelmä antaa virheilmoituksen. Katso ohjeet kertaluontoisen kyselyn tekemiseen.
Mikäli tuote sisältyy jo olemassa olevaan kyselyyn, uuden kyselyn tekeminen kyselynäkymällä ei muodosta tuotetietosanomaa halutusta tuotteista. Sanoma lähetetään vain, kun tuotetietoihin tulee päivityksiä. Mikäli vastaanottaja haluaa saada tuotteesta sanoman saman tien, se voidaan tehdä Synkka-palvelussa kertaluontoinen kysely -toiminnolla. Kertaluontoinen kysely tehdään siis tuotetiedoille, joille on jo olemassa kysely.
Tehdyn kertaluontoisenkyselyn tilan edistyminen on nähtävillä Kertaluontoiset kyselyt -näkymällä. Ensin tila on Saapunut kauppakumppanilta. Hetken kuluttua tila ilmoittaa, että kertaluontoinen kysely on lähetetty Global Registry:yn. Lopuksi tilana on Saapunut Global Registry:stä. Tämän jälkeen kysellyt tuotetiedot ovat vastaanottajan käytettävissä.
Kysely poistetaan valitsemalla kysely, ja sitten toiminto Poista. Tämän jälkeen kyselyä vastaavat lisätyt tai muokatut tuotetiedot eivät enää välity vastaanottajalle.
Tuotetietoja voi kysellä myös toisesta tuotetietopankista. Tuotetietojen vastaanotto edellyttää että ulkomainen tavarantoimittaja on avannut näkyvyyden tuotteisiin.
Vastaanotetut tuotetiedot -näkymällä on nähtävillä kaikki vastaanottajalle välitetyt tuotetiedot. Tuotetiedot voi avata tarkasteltavaksi klikkaamalla GTIN-koodia. Takaisin listaukseen pääsee valitsemalla Poistu.
Valitut tuotetiedot on mahdollista viedä eri tiedostomuotoihin (Excel, XML ja pdf). Huomaa että xml-sanomaan voi viedä vain yhden pakkaushierarkian kerralla.
Media -näkymällä hallinnoidaan media-aineistojen vastaanottoa. Voit tehdä kyselyä media-aineistoista seuraavasti. Siirry Media-osiossa kohtaan Kyselyt ja valitse Uusi kysely -painike. Kyselylle annetaan nimi ja valitaan millä hakuehdoilla aineistoja haetaan. Käytettävissä olevat hakuvaihtoehdot ovat:
Annettuasi hakuvaihtoehdot, klikkaa Luo kysely -painiketta.
Tämä jälkeen hakuun sopivat kuvat tulevat Media-aineistot listaukseen. Media-aineistoja voi hakea myös Vastaanotetut tuotetiedot -näkymällä käyttämällä Tarkennettu haku -toimintoa, jossa yhtenä hakuvaihtoehtona on Media.
Livestriimaus
Suomi
Tuotteen sisältämät allergeenit ja väitteet ovat tärkeä tiedonlähde kuluttajalle hänen etsiessään itselleen sopivia tuotteita. Tässä koulutuksessa opit, miten allergeenit ja väitteet annetaan Synkka-tuotetietopalvelussa. Saat esimerkkejä eri allergeeneistä ja niiden ilmoittamisesta ja kuulet, miten...