Uutinen

2D-viivakoodit luovat uusia mahdollisuuksia – katso webinaaritallenne

Kuva Kimmo kasvot2
Erityisesti kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperään ja vastuullisuuteen on kasvanut viime vuosina merkittävästi. Nykyiset EAN-viivakoodit ovat palvelleet kaupankäyntiä menestyksekkäästi jo usean vuosikymmenen ajan, mutta enää EAN-viivakoodin sisältämä pelkkä tuotekoodi ei riitä vastaamaan uusiin tietotarpeisiin. Tähän kasvavaan tiedontarpeeseen älykkäämmät 2D-viivakoodit tuovat ratkaisun.

Keskiviikkona 18.5.2022 järjestetyssä webinaarissamme Development Manager Kimmo Keravuori kertoi, mitä uusia mahdollisuuksia uudet älykkäämmät, maailmanlaajuiset viivakoodit tarjoavat muun muassa kuluttaja-tuottaja-dialogin sekä saldon hallinnan ja hävikin vähentämisen kannalta.

–  2D-viivakoodi mahdollistaa kommunikoinnin kuluttajan ja tuottajan välillä. Näytettävä tieto voi olla hajautettuna eri paikoissa, sisällön suhteen ei ole rajoituksia, ja se kaikki on reaaliaikaisesti päivitettävissä, Kimmo Keravuori sanoo.

– Lisäksi 2D mahdollistaa koko kaupan alan arvoketjun kehittämisen esimerkiksi tuotteen päiväkohtaisen saldohallinnan, tarkemman kysyntäennusteen ja sujuvamman tavaravirran kautta.

GS1 Finland haluaa tukea Suomen siirtymää kohti 2D-viivakoodien moninaisia mahdollisuuksia. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiantuntijoihimme. Voit myös ladata laatimamme 2D-viivakoodioppaan ja tilata 2D Markkinakatsaus -uutiskirjeemme, jossa kerromme ajankohtaisia asioita 2D-viivakoodeista.

– Toivon, että tietoisuus 2D-viivakoodien mahdollisuuksista leviää kaikissa organisaatioissa ja yritykset alkavat valmistautua tulevaan muutokseen ja sen tuomiin vaikutuksiin, Keravuori toteaa. 

Katso webinaaritallenne tästä

Webinaarissa näytetyt kalvot pääset katsomaan ja lataamaan tästä

Lataa 2D-viivakoodiopas

Tilaa 2D Markkinakatsaus