Maailmassa on vuonna 2020 yli kolme miljardia älypuhelimen käyttäjää ja luku vain jatkaa kasvuaan. Älypuhelimia käytetään yhä enemmän ostosten tekemiseen ja tuotteisiin liittyvän tiedon tutkimiseen. Valtaosa nykypäivän kuluttajista hakee verkosta tietoa tuotteista ennen ostopaikan valintaa ja...
Venäjän ja Euraasian talousalueen viennin GTIN- ja GLN-vaatimusten ilmoittamiseen tulee muutoksia 1.7.2021 alkaen. Tällä hetkellä on menossa kesäkuun 2021 loppuun asti jatkuva siirtymäaika, jonka aikana GLN- ja GTIN-numeroiden ilmoittaminen on vielä valinnaista.
Mitä oli ennen viivakoodeja?
Tuotteiden koodittamisella ja niiden yksilöinnillä palvellaan kuluttajia, jotta heille voidaan tilaus-toimitusketjun kautta tarjota haluttuja tuotteita.
GS1 Rekisteri on palvelu, jolla yritys voi luoda tuotenumerot - GTIN-koodit eli "enarit". Palvelun avulla yritys voi myös tehdä ja tulostaa viivakoodit tuotteillensa.
Kun kaikki fyysiset tuotteet tunnistetaan yksilöllisesti viivakoodinumerolla, ovat ne yhtä hyvin edustettuina niin digitaalisessa maailmassa kuin fyysisessä maailmassa.
METRO-kauppaketju on useiden vuosien ajan käyttänyt GS1:n avoimia standardeja toimitusketjun hallinnassa ja yritysten välisen jäljitettävyyden takaamisessa.
Lukemalla GS1:n uutisia ja tilaamalla palvelukohtaiset uutiskirjeemme voit varmistua siitä, että pysyt ajan tasalla GS1:n palveluihin ja ratkaisuihin liittyvistä asioista. GS1:n uutiset kokoavat yhteen ajankohtaiset asiat eri toimialoilta kiinnostavasti ja napakasti.
Maailmanlaajuisen Verified by GS1 -palvelun avulla löydät GS1:n koodiin liittyvät tiedot, jotka brändin omistaja on tallentanut GS1 Rekisteriin.