Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.
Tuotteiden mittatietojen oikeellisuuteen kannattaa panostaa. Oikeilla mittatiedoilla varmistetaan, että jokainen tuote ja pakkaus mahtuu sille suunniteltuun paikkaan kaupassa ja varastossa.
Synkassa pakkaushierarkia koostuu kolmesta eri tasosta, jotka ovat vähittäistuote, kuljetuspakkaus ja lava.
Pakkaushierarkia antaa tuotetiedoille rungon ja rakenteen. Näin tietojen vastaanottajat löytävät oikeat tiedot oikeasta paikasta, ja eri pakkausten sisältö ymmärretään varmasti oikein.
Keskitetty tuotetietopalvelu on yhdessä sovittu tietomalli ja tuotetietokanta, jonne tavarantoimittajat tallentavat tuotetiedot sovittujen ohjeistusten sekä käytäntöjen mukaisesti, mistä ne toimitetaan sähköisesti eteenpäin vastaanottajille.
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla verkkokauppa-alustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Tuotteen kuvaus ja markkinointi täytyy verkkokaupassa tehdä kuvin ja...
Lukemalla GS1:n uutisia ja tilaamalla palvelukohtaiset uutiskirjeemme voit varmistua siitä, että pysyt ajan tasalla GS1:n palveluihin ja ratkaisuihin liittyvistä asioista. GS1:n uutiset kokoavat yhteen ajankohtaiset asiat eri toimialoilta kiinnostavasti ja napakasti.
Tällä hetkellä 61 prosenttia globaalista B2C-verkkokaupasta tapahtuu verkon kauppapaikoissa. Kauppapaikkoja myynti kasvaa nopeammin kuin muiden online-kanavien tai kivijalkamyymälöiden. Ne tarjoavat yrityksille uuden kanavan myytiin ja kansainvälistymiseen. Olemme tukemassa tätä kehitystä GS1...
Tilaa palvelun käyttöönottokoulutus, syvennä osaamistasi webinaarissa, tai verkostoidu alan ammattilaisten kanssa suosituissa tapahtumissamme. Tarjoamme myös yrityskohtaisesti räätälöityjä koulutuksia. Kysy näistä lisää kouluttajiltamme!
Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus ovat sitoutuneet koko toimialaa koskevaan yhteiseen kehittämiseen visiona Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju 2025.
Lokakuussa 2020 alkanut yhteishanke on edennyt suunnitellusti ja seuraavat kehitysaskeleet kohti vision toteutusta...
Laadukkaat tuotetiedot ja -kuvat edistävät tuotteiden myyntiä. Ajantasaiset ja kattavat tiedot ovat olennaisia yrityksesi asiakkaille ja lisäksi ne tuovat näkyvyyttä ja helpottavat kuluttajien ostopäätöksiä verkkokaupassa. Tiedätkö sinä, missä kunnossa yrityksesi tuotetiedot ovat?
Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri – tiedot yhdellä kirjauksella useaan järjestelmään