Suomen suurin päivittäistavarakauppaketju S-ryhmä on GS1:n palveluiden suurkuluttaja. Kaupparyhmällä on valikoimissaan noin puoli miljoonaa myyntiartikkelia, joista 99,9 % on varustettu GS1-koodein. Myös Synkka ja Golli ovat tärkeissä rooleissa S-ryhmän logistiikkaketjussa.
AIM:n ja Alliance to End Plastic Waste -projektin tavoitteena on kiertotalouden toteuttaminen tekemällä lajittelu- ja kierrätysjärjestelmistä älykkäämpiä sekä tehokkaampia eri teknologioiden ja GS1-standardien avulla.
GS1 UK:n ja Enterprise Nationin tänä vuonna tehdyn tutkimuksen mukaan yhä monimukaisempi logistiikkaympäristö rajoittaa pk-yrityksien vientiä ja saamasta hyötyjä kuluttajille suunnatuista markkinapaikoista.
Egyptin tulliviranomainen on ottanut käyttöön uuden Advanced Cargo Information -tietojärjestelmän, jossa käytetään GS1:n globaaleja GTIN-koodeja avaimena maahantuotaviin tuotteisiin liittyvien tietojen saamiseksi.
GS1 on julkaissut GS1 Trend Resarch 2020-2021 -raportin, joka keskittyy muun muassa terveydenhuollon trendeihin ja nopeasti kehittyviin varmennettuihin tunnistetietoihin sekä hajautettuihin identiteetteihin.
GS1-standardit ovat maailman laajimmin käytettyjä standardeja ja niiden avulla on mahdollista jakaa luotettavaa tuotetietoa siitä, mistä tuote tulee, mitä se sisältää ja miten tuote on liikkunut toimitusketjussa.
GS1 kehittää Golli-palvelua tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa, jotka käyttävät palvelua päivittäin tai useamman kerran viikossa. Kehityksen fokuksena on parhaillaan palvelun käytettävyyden parantaminen.
Lavojen oikeat mittatiedot ovat yhä tärkeämpiä, sillä osa varastoista ovat automaattivarastoja – niissä ei ole trukkikuskia tekemässä äkkijarrutusta tai pelastamassa tuotteita ja tolppia kolhiintumiselta.
Lavojen ja kollien merkitsemiseen käytetään laajasti kansainvälisiin GS1-standardeihin perustuvia lava- ja kollilappuja. Suomessa sovellettava merkintäohjeistus on laadittu yhteistyössä kaupan, teollisuuden ja logistiikkayritysten kanssa.