Tuotteiden ja pakkausten mittatiedot ovat tärkeitä myymälän hyllytilan, varastoinnin ja logistiikan suunnittelussa. Mittaa tuote aina ohjeiden mukaan, jolloin tuotetiedot vastaavat todellisen tuotteen mittoja eikä väärinkäsityksiä pääse syntymään.
Synkka-asiakastarina
Synkka- ja Golli-asiakastarina
Golli- ja Synkka-asiakastarina
Synkka-asiakastarina
Synkka- ja GS1-standardien asiakastarina
Synkka-asiakastarina
Synkka-asiakastarina
Synkka-asiakastarina
Tutustu asiakkaidemme kokemuksiin palveluidemme käytöstä ja niiden hyödyistä jokapäiväisessä työssä.
Verkon kauppapaikat tarjoavat suomalaisille yrityksille uuden kanavan myytiin ja kansainvälistymiseen. Tällä hetkellä 61 prosenttia globaalista B2C-verkkokaupasta tapahtuu verkon kauppapaikoissa ja niissä myynti kasvaa nopeammin kuin muiden online-kanavien tai kivijalkamyymälöiden. Olemme tukemassa...
Ruokaketjun digitalisoinnilla haetaan kilpailukykyä ja miljardiluokan vienninlisäystä
Ruokavirasto on myöntänyt helpotuksia elintarvikkeiden pakkausmerkintöihin Ukrainan sodan aikana. Tieto todellisista raaka-aineista tulee kuitenkin saattaa kuluttajan nähtäville ostopaikoissa. Synkka-tuotetietopalvelun välityksellä poikkeukselliset tiedot välitetään erityisesti verkkokauppoihin.
”Viime vuosien verkkokauppojen kasvun myötä kuluttajalle suunnatut tiedot ovat yhä tärkeämpi osa tiedonvälitystä. On tärkeää tiedostaa, että tuotetiedoilla autamme kuluttajaa sekä löytämään tuotteet että tutustumaan niiden ominaisuuksiin.”
-Sanni Laine, CCO, GS1 Finland Oy
Päivittäistavarakauppa ja elintarvikeyritykset sitoutuvat yhteiseen kehittämiseen Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus ovat sitoutuneet koko toimialaa koskevaan yhteiseen kehittämiseen visiona Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju 2025.
Keskitetty tuotetietopalvelu on yhdessä sovittu tietomalli ja tuotetietokanta, jonne tavarantoimittajat tallentavat tuotetiedot sovittujen ohjeistusten sekä käytäntöjen mukaisesti, mistä ne toimitetaan sähköisesti eteenpäin vastaanottajille.
Tuloksellisempaa tilanhallintaa älykkäällä analytiikalla
Tuotteiden mittatietojen oikeellisuuteen kannattaa panostaa. Oikeilla mittatiedoilla varmistetaan, että jokainen tuote ja pakkaus mahtuu sille suunniteltuun paikkaan kaupassa ja varastossa.
Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.
GS1 Puolan tuotetietokanta, eProdukty, tarjoaa korkealaatuista ja luotettavaa tietoa paikalliselle Asistolle, joka auttaa näkövammaisia kuluttajia tunnistamaan myymälöissä olevat tuotteet.
Synkassa pakkaushierarkia koostuu kolmesta eri tasosta, jotka ovat vähittäistuote, kuljetuspakkaus ja lava.
Pakkaushierarkia antaa tuotetiedoille rungon ja rakenteen. Näin tietojen vastaanottajat löytävät oikeat tiedot oikeasta paikasta, ja eri pakkausten sisältö ymmärretään varmasti oikein.
Synkassa luovutaan GTIN-koodittomien lavojen käytöstä ja siirrytään käyttämään pelkästään GTIN-koodeilla merkittyjä lavoja. Järjestimme 13.1.2021 maksuttoman webinaarin, missä kerroimme mitä muutos tarkoittaa käytännössä ja mitä Synkan käyttäjien tulee tietää asiasta. Webinaaritallenne löytyy...
GS1 osallistui aitojamakuja.fi webinaareihin. Webinaaritallenteet ovat nyt katsottavissa.
Pakkaushierarkian luominen aloitetaan aina vähittäistuotteesta, eli pienimmästä myytävästä yksiköstä. Synkka-palvelussa ilmoitettavat tuotetiedot riippuvat siitä, millainen tuote on kyseessä.
Synkkaan tehdään suunniteltu päivitys ensi viikonloppuna. Päivityksen yhteydessä Synkassa on käyttökatko, joka alkaa perjantaina 6.11. klo 18. Synkka on käytettävissä jälleen maanantaina 9.11. klo 9 lähtien.
GS1:n ensimmäiset Tuotetietomestarit on tänään valittu ja palkinnon saivat Ravintoraision Katariina Kasurinen ja Satu Suovanen. Onnea voittajille!
GS1 järjesti 21.10.2020 webinaarin teemalla "Pakkausmerkki myynnin tukena verkkokaupoissa". Pääset lataamaan esitysaineiston ja katsomaan webinaaritallenteen alla olevista linkeistä.
Tuotetiedot Nyt -tilaisuus järjestettiin striimattuna 24.9.2020. Linjojen päässä oli parhaimmillaan yli 310 tuotetiedoista kiinnostunutta tuotetietojen asiantuntijaa ja saimme kuulla ajankohtaista tietoa Synkka-palvelusta ja siihen tulevista päivityksistä.
Koronapandemia on kasvattanut verkkokaupan myyntiä moninkertaisesti. Esimerkiksi Kesko on raportoinut ruuan verkkomyynnin kasvaneen parhaimmillaan jopa 800 prosenttia joinain viikkoina kriisin aikana. Markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka ostajien käyttäytymisessä tulee luultavasti olemaan...