Mistä johtuu, että kassalla ei saada luettua viivakoodia ja tunnistettua tuotetta? Syyt voidaan jakaa kahteen eri osa-alueeseen, itse viivakoodissa oleviin ongelmiin tai koodin tunnistamisen ongelmiin.
Tuotteiden mittatietojen oikeellisuuteen kannattaa panostaa. Oikeilla mittatiedoilla varmistetaan, että jokainen tuote ja pakkaus mahtuu sille suunniteltuun paikkaan kaupassa ja varastossa.
GS1 Global mukaan edistämään digitaalisia kauppaympäristöhankkeita ja niiden standardointia
Standardit, kuten valuutat ja GS1-standardikokonaisuus, ovat eri toimijoiden välisiä sopimuksia, joilla helpotetaan kaupan käyntiä, yhteisen ymmärryksen rakentamista ja tiedonkulkua toimijalta toiselle.
Mitä oli ennen viivakoodeja?
GS1 liittyi palkittujen kansainvälisesti tunnustettujen brändien, kuten Google Cloudin, Johnson & Johnsonin, Taco Bellin ja McKinsey & Companyn joukkoon eLearning -koulutusohjelmalla
Yhteisen kielen, kuten GS1-standardien hyödyntäminen on tehokas tapa alentaa koko ekosysteemin kustannuksia ja saavuttaa kollektiivisesti kestävämpää toimintaa.
Yhdysvalloissa tänä vuonna tehdyn kala- ja äyriäisteollisuuden jäljitettävyyttä koskevan pilottitutkimuksen mukaan standardit ovat välttämättömiä.
GS1 on julkaissut GS1 Trend Resarch 2020-2021 -raportin, joka keskittyy muun muassa terveydenhuollon trendeihin ja nopeasti kehittyviin varmennettuihin tunnistetietoihin sekä hajautettuihin identiteetteihin.
Kun kaikki fyysiset tuotteet tunnistetaan yksilöllisesti viivakoodinumerolla, ovat ne yhtä hyvin edustettuina niin digitaalisessa maailmassa kuin fyysisessä maailmassa.
GS1 UK:n ja Enterprise Nationin tänä vuonna tehdyn tutkimuksen mukaan yhä monimukaisempi logistiikkaympäristö rajoittaa pk-yrityksien vientiä ja saamasta hyötyjä kuluttajille suunnatuista markkinapaikoista.
Ranskalaisen vähittäiskauppaketju Carrefour ja GS1 France tutkivat, mitä hyötyjä Carrefour on saavuttanut GS1:n GDSN-verkoston (Global Data Synchronisation Network) käytöstä 15-vuoden ajalta.
Verkko-ostamisen kasvu jatkuu. Esimerkiksi Postin Suuresta verkkokauppatutkimuksesta ilmenee, että 30 prosenttia suomalaisista on lisännyt ostoksia verkosta tämän vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.
Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.