Lähivuosina lähes kaikille EU:n markkinoille saatettaville tuotteille vaaditaan digitaalinen tuotepassi. Luvassa on siis kuluttajille tarjottavien tuotetietojen merkittävä uudistus, jonka toteuttamiseen GS1-standardit tarjoavat valmiit avaimet.
Tässä ohjeessa kerrotaan mitä tarkoitetaan tuotekuvalla, minkälaisia tietoja tuotekuvalle annetaan sekä miten uusi tuotekuva lisätään tuotteelle.
Pakkaustietoja ylläpidetään kaikille vähittäistuotteille, niiden kuljetuspakkauksille ja lavoille. Tiedot tarvitaan muun muassa pakkausten tunnistamiseen ja niiden tietojen raportoimiseen.
Standardielämää-blogisarjan kirjoittaja palvelukehityspäällikkö Mirva Alatyppö kutsuu itseään standardinkehittäjäksi ja standardinvartijaksi – jopa standardihörhöksi. Hän myös tunnustautuu uutuustuotebongariksi sekä allergeenien kyttääjäksi. Mirva on työskennellyt GS1:ssä ja sen edeltäjissä vuodesta...
Kenenkäs tyttöjä sinä olet? Näin minulta kysyttiin lapsena, kun kävin kirjastossa. Kysyjä oli kirjastonhoitajan äiti, joka istui aina ovensuussa jututtamassa asiakkaita. Hän oli aikoinaan aloittanut kyseisen kirjaston pitämisen kotoaan, ja halusi edelleen olla mukana toiminnassa. Tämän kysymyksen...
Yritykset ympäri maailmaa ovat aloittaneet jo siirtymän kohti 2D-viivakoodien käyttöönottoa. Kansainvälisten yritysten pyynnöstä GS1 kokoaa eri markkinat ja toimijat yhteen varmistaakseen uusien viivakoodien globaalin yhteensopivuuden
Kumppanimme toteuttavat testattuja ja sertifioituja ratkaisuja GS1:n standardien ja palveluiden käytön tueksi. Kumppaniverkoston kautta pystymme laajentamaan osaamistamme ja tarjoamaan enemmän arvoa asiakkaillemme.
Haluatko olla mukana vauhdittamassa suomalaisten yritysten menestystä? Innostutko tiedon tuottamisesta, yhteistyöverkostojen luomisesta ja eri toimialojen prosesseihin pureutumisesta? Jos vastasit kyllä, tutustu ja hae avoimiin työpaikkoihimme tai lähetä meille avoin hakemuksesi.
Tilaa uutiskirjeemme, niin saat ajankohtaisia kuulumisia kehitystyöstämme ja palveluistamme.
Tältä sivulta voit myös lukea jo lähetettyjä uutiskirjeitämme.
GS1:n GTIN-koodit avaavat ovet maailman suurimmille markkinapaikoille. Esimerkiksi Amazonilla ja eBaylla edellytetään, että tuotteesi on yksilöity GTIN-koodilla. Se parantaa tuotteidesi löytämistä markkinapaikkojen alustoilla sekä hakukoneiden hakutuloksissa ja mainoksissa.
Me uskomme, että standardien mukainen oikea ja luotettava tieto on avain vastuullisempaan ja yhdessä toimivaan maailmaan. Maailmaan, joka luo uutta tiedon ja sen hyötyjen tuomista mahdollisuuksista. Tätä me edesautamme työllämme GS1 Finlandissa, puolta valitsematta.
Kaikki GS1:n tunnisteet ja viivakoodit muodostetaan GS1-yritystunnisteen avulla.
Synkka-palvelusta on mahdollista välittää tuotetietoja myös muihin GDSN-tuotetietopankkeihin, esimerkiksi Ruotsin, Tanskan ja Saksan kohdemarkkinoille. Tässä ohjeessa on kerrottu kuinka tuotetietojen julkaisu muille kohdemarkkinoille Synkka-palvelussa tapahtuu.
Tässä koulutuksessa kerromme GS1 Rekisteristä, joka on tuotteet yksilöivien GTIN- ja GLN-tunnisteiden sekä viivakoodien helppoon muodostamiseen ja hallintaan tarkoitettu palvelu.
Seuraavassa on kerrottu GS1 Synkka -tuotetietopalvelussa yleisesti käytettyjä lyhenteitä ja termejä.
Synkassa tuotetiedot voidaan julkaista julkisena tai rajaamalla tuotetiedon näkyvyyttä. Tuote voi olla julkinen, rajattu tai yrityskohtainen. Tuotteen näkyvyys määritellään perustamisvaiheessa.
Tässä ohjeessa on kuvattu yleiset eroavaisuudet Suomen ja Ruotsin kohdemarkkinan välillä. Tarkista kuitenkin aina Ruotsin dokumentaatiosta että julkaisemasi tuotetieto vastaa kohdemarkkinan vaatimuksia. Huomioi myös vastaanottajakohtaiset vaatimukset.
Tältä sivulta löydät ohjeet, miten luot, ylläpidät ja hallinnoit GTIN- ja GLN-tunnisteitasi GS1 Rekisterin avulla.