GS1:n Golli-palvelu saavutti lokakuussa 2020 yhteensä 300 asiakkaan rajapyykin.
Kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperään, turvallisuuteen sekä yritysten vastuullisuuteen kasvaa jatkuvasti. Kuluttajien lisäksi myös tuotteiden valmistajat sekä kaupan toimijat ovat erityisen kiinnostuneita raaka-aineiden alkuperästä ja vastuullisesta toiminnasta.
Koronapandemia on kasvattanut verkkokaupan myyntiä moninkertaisesti. Esimerkiksi Kesko on raportoinut ruuan verkkomyynnin kasvaneen parhaimmillaan jopa 800 prosenttia joinain viikkoina kriisin aikana. Markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka ostajien käyttäytymisessä tulee luultavasti olemaan...
Standardeja voidaan pitää yhteisinä pelisääntöinä, joita noudattamalla yritykset saavuttavat yhdessä suurimman hyödyn. Mitä laajemmalle levinnyt standardi, sitä suurempi on siitä saatava toimialakohtainen hyöty. Siksi yrityksille on tärkeää ymmärtää oman toimialan pelisäännöt toimialasta riippumatta...
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla verkkokauppa-alustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Tuotteen kuvaus ja markkinointi täytyy verkkokaupassa tehdä kuvin ja...
GS1:n ensimmäiset Tuotetietomestarit on tänään valittu ja palkinnon saivat Ravintoraision Katariina Kasurinen ja Satu Suovanen. Onnea voittajille!
Olemme päivittäneet Synkka tuotetietopalveluamme media-aineistojen lisäämisen osalta. Suurimpana uudistuksena on se, että jatkossa aineistoja voidaan lisätä ja hallinnoida helposti myös tuotetietojen hallinnan näkymässä. Lisäksi uudistus mahdollistaa mobiilioptimoitujen tuotekuvien (MHRI, Mobile...
Yritykset ja valtiot ympäri maailman ovat asettaneet kunnianhimoisia tavoitteita hiilineutraaliuden saavuttamiseksi. Tavoitellaan vähähiilisyyttä, hiilineutraaliutta tai jopa hiilipositiivisuutta. Teoista ja tavoitteista halutaan myös kertoa kuluttajille asti entistä laajemmin ja tarkemmin.
Maailmassa on vuonna 2020 yli kolme miljardia älypuhelimen käyttäjää ja luku vain jatkaa kasvuaan. Älypuhelimia käytetään yhä enemmän ostosten tekemiseen ja tuotteisiin liittyvän tiedon tutkimiseen. Valtaosa nykypäivän kuluttajista hakee verkosta tietoa tuotteista ennen ostopaikan valintaa ja...
Lavojen ja kollien merkitsemiseen käytetään laajasti kansainvälisiin GS1-standardeihin perustuvia lava- ja kollilappuja. Suomessa sovellettava merkintäohjeistus on laadittu yhteistyössä kaupan, teollisuuden ja logistiikkayritysten kanssa.
Palvelumuotoilussa on kyse palvelukokemuksen käyttäjälähtöisestä suunnittelusta ja siinä yhdistyvät elementit muotoilusta, käytettävyyssuunnittelusta ja eri osapuolien välisestä viestinnästä. Palvelumuotoilun tavoitteena on vastata käyttäjien tarpeisiin luoden samalla lisäarvoa myös palvelua...
Deloitte on julkaissut raportin, jossa tuetaan GS1-standardien nopeaa käyttöönottoa ja viivakoodien hyödyntämistä varmistamaan COVID-19-rokotusten turvallisuuden ja luottamuksen maailmanlaajuisesti.
Covid-19-pandemia on nostanut esiin monia puutteita lääkinnällisten laitteiden jäljitettävyydessä. Lääkinnällisiä laitteita koskevan uuden eurooppalaisen asetuksen tarkoituksena on ollut varmistaa, että tällaiset ongelmatilanteet vältetään. Kuitenkin nyt lainsäädäntöä lykätään juuri vallitsevan...
Venäjän ja Euraasian talousalueen viennin GTIN- ja GLN-vaatimusten ilmoittamiseen tulee muutoksia 1.7.2021 alkaen. Tällä hetkellä on menossa kesäkuun 2021 loppuun asti jatkuva siirtymäaika, jonka aikana GLN- ja GTIN-numeroiden ilmoittaminen on vielä valinnaista.
GS1:n Mirva Alatyppö kertoo blogissaan taustoja meille kaikille tutuista viivakoodeista, mutta tiedämmekö oikeasti mitä niiden takana on.
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla sivustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Verkossa tuotetietojen merkitys korostuu, kun tuotetta ei näe. Tuotteen kuvaus ja...
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla sivustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Verkossa tuotetietojen merkitys korostuu, kun tuotetta ei näe. Tuotteen kuvaus ja...
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla sivustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Verkossa tuotetietojen merkitys korostuu, kun tuotetta ei näe. Tuotteen kuvaus ja...
Verkkokaupat hyödyntävät Synkassa annettuja tuotetietoja omilla sivustoillaan. Kun tuotetta ei ole fyysisesti kuluttajan nähtävillä ja tutkittavana, tehdään ostopäätökset tuotteista annettujen tietojen perusteella. Verkossa tuotetietojen merkitys korostuu, kun tuotetta ei näe. Tuotteen kuvaus ja...
GS1 Puolan tuotetietokanta, eProdukty, tarjoaa korkealaatuista ja luotettavaa tietoa paikalliselle Asistolle, joka auttaa näkövammaisia kuluttajia tunnistamaan myymälöissä olevat tuotteet.
GS1 Rekisteri on maksuton palvelu tuotetunnisteiden ja viivakoodien hallintaan.
Mistä johtuu, että kassalla ei saada luettua viivakoodia ja tunnistettua tuotetta? Syyt voidaan jakaa kahteen eri osa-alueeseen, itse viivakoodissa oleviin ongelmiin tai koodin tunnistamisen ongelmiin.
Kun tiedämme tarkasti rakennuksen materiaalit, voimme ennakoida rakennuksen koko elinkaaren huoltotarpeineen ja korjauskuluineen. Ja kun tuotteiden elinkaari on tullut päätepisteeseen, voidaan rakennusmateriaalien kierrättäminen tehdä "digitaalisen kaksosen" tiedoilla GS1:n standardien tukemana...
GS1 Finland on työstänyt viime kuukausien aikana ruoan arvoketjun voimat yhteen kokoavaa hankekokonaisuutta tavoitteena yhdistää digitalisoituvan ruokajärjestelmän kehittämiseksi käynnistetyt erilliset tutkimus- ja kehityshankkeet yhdeksi kehityskokonaisuudeksi.
Lavojen oikeat mittatiedot ovat yhä tärkeämpiä, sillä osa varastoista ovat automaattivarastoja – niissä ei ole trukkikuskia tekemässä äkkijarrutusta tai pelastamassa tuotteita ja tolppia kolhiintumiselta.
Kaikki varmasti tuntevat viivakoodin, mutta tiedämmekö mitä kaikkea se sisältää, koska numerosarjan ja viivojen takana on paljon tietoa, joka ei ulospäin näy.
Synkka-tuotetietopalvelun osaaminen on luonteeltaan sellaista, että se vanhenee. Käydyllä koulutuksella on parasta ennen -päivämäärä ja tiettyjen aiheiden osalta voi puhua jopa viimeisestä käyttöpäivästä. Jos olet edellisen kerran käynyt koulutuksen ”Sinfoksen-aikaan”, on korkea aika hankkia...
GS1 kehittää Golli-palvelua tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa, jotka käyttävät palvelua päivittäin tai useamman kerran viikossa. Kehityksen fokuksena on parhaillaan palvelun käytettävyyden parantaminen.
Erityisesti päivittäis- ja käyttötavarakaupan tavarantoimittajille luotu Golli-palvelu on saavuttanut 400 asiakkaan rajapyykin.
Tuotekuvalla voi olla ostopäätöksen näkökulmasta ratkaiseva merkitys varsinkin silloin, jos se puuttuu tuotteelta kokonaan.