Standardit viivakoodi

Synkka - ohjeet

Löydä etsimäsi

Tältä sivulta löydät ohjeet tuotetietopankin ja mediapankin käyttöön sekä eri ratkaisut tuotetietojen välitykseen. Voit hakea ohjeita yllä olevalla hakutoiminnolla tai valita itsellesi sopivimmat alla olevista linkeistä.

Ohjeet eri käyttötavoille

Tästä pääset Synkan käyttötapojen mukaisesti ryhmiteltyihin ohjeisiin.

Pikaohjeet uudelle Synkka-käyttäjälle

Uutena Synkka-käyttäjänä voit hallita tuotetietojasi ja niihin liittyviä aineistoja tehokkaasti. Alta löydät hyödylliset linkit palvelun aloittamiseksi. Ohjeet opastavat perustamaan vähittäistuotteen, lisäämään siihen kuljetuspakkauksen sekä lavan. Ohjeista saat apua myös tuotekuvan lisäämiseen ja tietojen julkaisuun.

Tuotetiedon päivittäminen

Synkka-palvelun kautta ylläpidät tuotteen tietoja koko sen elinkaaren aikana. Palvelun kautta teet niin korjaukset ja muutokset kuin tuotelopetukset. Käyttöliittymässä voit tehdä päivitykset manuaalisesti tai exceliä apuna käyttäen. Päivitetty tieto välitetään yhdellä julkaisulla kaikille kauppakumppaneillesi, jolloin aikaa säästyy muuhun tekemiseen. 

Lue ohjeemme, miten julkaistuja tuotetietoja päivitetään Synkka-palvelussa. Suosittelemme myös tutustumaan GTIN-koodin hallintastandardiin ennen tuotteen päivittämistä. Se kertoo, millaiset muutokset edellyttävät GTIN-koodin vaihtamista.

Synkka-tuotetietopalvelun päivitys

Synkka on GDSN-sertifioitu tuotetietopankki. GDSN-tuotetietopankit päivittyvät vähintään kaksi kertaa vuodessa kansainvälisen päivitysrytmin mukaisesti. Päivitys vaikuttaa Synkan tietosisältöön, eli Synkassa käytettäviin attribuutteihin ja koodilistoihin.

Integraatioasiakkaiden tulee huomioida versiopäivityksen muutokset omissa järjestelmissään. Käyttöliittymäasiakkaille uusi versio voi tuoda päivitystarpeita tuotetietoihin. Ennen toukokuun ja marraskuun Synkka-päivitystä järjestämme asiakkaillemme Tuotetiedot Nyt -infotilaisuuden, joissa muutokset esitellään kaikille Synkka-käyttäjille.

  • Ajankohtaista
  • Koulutukset ja tapahtumat
Pakkaushierarkia-myytävä-monipakkaus
Uutinen

Pakkaushierarkia on tuotetietojen runko

Palvelukategoriat
Synkka

Synkassa pakkaushierarkia koostuu kolmesta eri tasosta, jotka ovat vähittäistuote, kuljetuspakkaus ja lava.
Pakkaushierarkia antaa tuotetiedoille rungon ja rakenteen. Näin tietojen vastaanottajat löytävät oikeat tiedot oikeasta paikasta, ja eri pakkausten sisältö ymmärretään varmasti oikein.

Terveydenhuolto leikkaus käynnissä
Uutinen

Laadukas hoitotyö edellyttää virheettömiä ja ajantasaisia tuotetietoja

Palvelukategoriat
Synkka
GS1
GS1-standardit

GS1 Finland Oy on tarjonnut jo useiden vuosien ajan päivittäistavarakaupalle ja teollisuudelle palvelun tuotetietojen välittämiseen kauppakumppanien kesken. Synkka-palvelu onkin vakiinnuttanut asemansa Suomessa merkittävänä osana sujuvaa ja tehokasta tuotetiedon hallintaa ja datan vaihtoa.

Terveydenhuolto leikkausinstrumentit laikkaussalisssa
Uutinen

GS1 Webinaari 2.6.2021 - Lääkinnällisten laitteiden tuotetiedot Synkka-palvelussa 

Palvelukategoriat
Synkka
GS1
GS1-standardit

GS1 Finland Oy järjestää Synkka-tuotetietopalvelun esittelywebinaarin terveydenhuoltoalan yrityksille. Synkan avulla on nyt mahdollista välittää lääkinnällisten laitteiden tuotetiedot valmistajalta ostajalle.

Webinaari: Tuotekuvat Synkassa
Tapahtumatyyppi
Webinaari
Päivämäärä
23.6.2021
Sijainti

Microsoft Teams
Suomi

Hinta
Ilmainen
Liittyvät palvelut
Synkka

Millaisia kuvia Synkkaan tallennetaan?

Mihin käyttöön kuvat menevät? Mikä merkitys tuotekuvalla on?

 

Tervetuloa maksuttomaan Synkan aamuwebinaariin keskiviikkona 23.6.2021 klo 9-9.30, jossa perehdymme Synkkaan tallennettaviin erilaisiin kuvatyyppeihin sekä siihen, kuinka kuvat tallennetaan Synkkaan. 

 ...

Kuva-koulutus-Anu-Miia
Tapahtumatyyppi
Koulutus
Päivämäärä
30.6.2021
Sijainti

Verkkokoulutus
00520 Microsoft Teams
Suomi

Hinta
250€
Liittyvät palvelut
Synkka

Pakkaushierarkiat haltuun -koulutuksessa opit perustamaan pakkaushierarkian ja antamaan eri pakkauksille tarvittavat tiedot. Koulutuksessa tarkastellaan kahta asiakkaalle tyypillistä hierarkiaa ja katsotaan miten hierarkian rakennetta voidaan päivittää, esimerkiksi miten hierarkiaan lisätään GTIN...

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, kun haluat saada tukea Synkan käyttöön. Järjestämme sekä asiakaskohtaisesti räätälöityjä täsmäkoulutuksia että laajempia yleiskoulutuksia.

Kuva-Pia-kasvot

Pia Högström

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, koulutukset

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi
Kuva-Riina-kasvot

Riina Muhonen

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, laskutus

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi
Kuva Katarin T kasvot

Katarina Tötterman

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, laskutus

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi