Standardit viivakoodi

Synkka - ohjeet

Löydä etsimäsi

Tältä sivulta löydät ohjeet tuotetietopankin ja mediapankin käyttöön sekä eri ratkaisut tuotetietojen välitykseen. Voit hakea ohjeita yllä olevalla hakutoiminnolla tai valita itsellesi sopivimmat alla olevista linkeistä.

Ohjeet eri käyttötavoille

Tästä pääset Synkan käyttötapojen mukaisesti ryhmiteltyihin ohjeisiin.

Pikaohjeet uudelle Synkka-käyttäjälle

Uutena Synkka-käyttäjänä voit hallita tuotetietojasi ja niihin liittyviä aineistoja tehokkaasti. Alta löydät hyödylliset linkit palvelun aloittamiseksi. Ohjeet opastavat perustamaan vähittäistuotteen, lisäämään siihen kuljetuspakkauksen sekä lavan. Ohjeista saat apua myös tuotekuvan lisäämiseen ja tietojen julkaisuun.

Tuotetiedon päivittäminen

Synkka-palvelun kautta ylläpidät tuotteen tietoja koko sen elinkaaren aikana. Palvelun kautta teet niin korjaukset ja muutokset kuin tuotelopetukset. Käyttöliittymässä voit tehdä päivitykset manuaalisesti tai exceliä apuna käyttäen. Päivitetty tieto välitetään yhdellä julkaisulla kaikille kauppakumppaneillesi, jolloin aikaa säästyy muuhun tekemiseen. 

Lue ohjeemme, miten julkaistuja tuotetietoja päivitetään Synkka-palvelussa. Suosittelemme myös tutustumaan GTIN-koodin hallintastandardiin ennen tuotteen päivittämistä. Se kertoo, millaiset muutokset edellyttävät GTIN-koodin vaihtamista.

Synkka-tuotetietopalvelun päivitys

Synkka on GDSN-sertifioitu tuotetietopankki. GDSN-tuotetietopankit päivittyvät vähintään kaksi kertaa vuodessa kansainvälisen päivitysrytmin mukaisesti. Päivitys vaikuttaa Synkan tietosisältöön, eli Synkassa käytettäviin attribuutteihin ja koodilistoihin.

Integraatioasiakkaiden tulee huomioida versiopäivityksen muutokset omissa järjestelmissään. Käyttöliittymäasiakkaille uusi versio voi tuoda päivitystarpeita tuotetietoihin. Ennen toukokuun ja marraskuun Synkka-päivitystä järjestämme asiakkaillemme Tuotetiedot Nyt -infotilaisuuden, joissa muutokset esitellään kaikille Synkka-käyttäjille.

  • Ajankohtaista
  • Koulutukset ja tapahtumat
Synkka media-aineiston lisääminen
Uutinen

Synkka-palvelu päivitetään ensi viikonloppuna

Palvelukategoriat
Synkka

Synkkaan tehdään suunniteltu päivitys ensi viikonloppuna. Päivityksen yhteydessä Synkassa on käyttökatko, joka alkaa perjantaina 6.11. klo 18. Synkka on käytettävissä jälleen maanantaina 9.11. klo 9 lähtien.  

Kuva Marika ja Pade usein kysyttyä
Uutinen

GS1:n verkkosivut ovat uudistuneet

Palvelukategoriat
GS1-standardit
Synkka
Golli
GS1 Rekisteri

GS1 Finland Oy:n verkkosivut ovat uudistuneet

Kaupan HeVi-osasto
Uutinen

Visiona Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju 2025

Palvelukategoriat
GS1-standardit
Synkka
Golli

Päivittäistavarakauppa ja elintarvikeyritykset sitoutuvat yhteiseen kehittämiseen Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus ovat sitoutuneet koko toimialaa koskevaan yhteiseen kehittämiseen visiona Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju 2025.

Yrityskohtainen Synkka-peruskoulutus
Tapahtumatyyppi
Koulutus
Päivämäärä
8.12.2020
Sijainti

Microsoft Teams
Suomi

Hinta
850€
Liittyvät palvelut
Synkka

Synkka peruskoulutus on Synkan käyttöön valmentava käytännönläheinen koulutus ja sitä suositellaan erityisesti uusille Synkan käyttäjille.

Koulutuksen sisältö:

Koulutuksessa keskitytään yrityksesi tuotteisiin ja niiden oikeaoppiseen tallentamiseen. Koulutuksessa opit myös, miten välität kuva-aineistoa...

Yrityskohtainen Synkka-peruskoulutus
Tapahtumatyyppi
Koulutus
Päivämäärä
1.12.2020
Sijainti

Microsoft Teams
Suomi

Hinta
850€
Liittyvät palvelut
Synkka

Synkka peruskoulutus on Synkan käyttöön valmentava käytännönläheinen koulutus ja sitä suositellaan erityisesti uusille Synkan käyttäjille.

Koulutuksen sisältö:

Koulutuksessa keskitytään yrityksesi tuotteisiin ja niiden oikeaoppiseen tallentamiseen. Koulutuksessa opit myös, miten välität kuva-aineistoa...

Synkka-koulutus: Myy tuotetiedoilla
Tapahtumatyyppi
Koulutus
Päivämäärä
1.12.2020
Sijainti

Microsoft Teams
Suomi

Hinta
200€
Liittyvät palvelut
Synkka

Verkkokaupoissa tehdään koko ajan enemmän ostoksia, jolloin tuotteesta esitettyjen tietojen merkitys kasvaa. Kuluttajat vertailevat tuotteita ja tekevät ostopäätöksiä esitettyjen tuotetietojen perusteella. Tutkimusten mukaan verkko-ostoksia tehdään koko ajan enemmän mobiililaitteilla, jolloin...

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, kun haluat saada tukea Synkan käyttöön. Järjestämme sekä asiakaskohtaisesti räätälöityjä täsmäkoulutuksia että laajempia yleiskoulutuksia.

Kuva-Pia-kasvot

Pia Högström

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, koulutukset

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi
Kuva Paula kasvot2

Paula Talvinen

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, laskutus

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi
Kuva Katarin T kasvot

Katarina Tötterman

Customer Consultant

Asiakaspalvelu, laskutus

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi