Hyppää pääsisältöön
GS1 etusivu
The Global Language of Business
Vaihda kieltä, valittu kieli: Suomeksi
  • In English
  • In Finnish
  • Hanki viivakoodi
  • Kirjautuminen
  • Hae

Päänavigointi

  • Etusivu
  • Palvelumme Open mobile submenu. Open submenu

    Palvelumme

    Close mobile submenu. Close submenu
    • Yritystunnisteet ja viivakoodit
    • GS1 Rekisteri
    • Synkka
    • Golli
    • Koulutukset
    • GS1-standardit
    • Rekisterihaku
    • Tuotetietojen terveystarkastus
    • Palveluiden hinnat
  • Referenssit ja toimialat Open mobile submenu. Open submenu

    Referenssit ja toimialat

    Close mobile submenu. Close submenu
    • Kauppa ja tavarantoimittajat
    • Kiinteistö- ja rakennusala
    • Terveydenhuolto
    • Logistiikka
    • Referenssit
  • Asiakastuki Open mobile submenu. Open submenu

    Asiakastuki

    Close mobile submenu. Close submenu
    • Yritystunniste ja viivakoodi -ohjeet
    • GS1 Rekisteri -ohjeet
    • Synkka-ohjeet
    • Golli-ohjeet
  • GS1 Finland Open mobile submenu. Open submenu

    GS1 Finland

    Close mobile submenu. Close submenu
    • Ajankohtaista
    • Rekrytointi
    • Henkilöstö
    • Ota yhteyttä
    • Mukaan GS1-kehittämiseen
Vaihda kieltä, valittu kieli: Suomeksi
  • In English
  • In Finnish

Haku “”

Tulokset ohjeistaTulokset kaikista sisällöstä
Rajaa tarkemmin 42 tulosta

Rajaa hakua

Rajaa tarkemmin 42 tulosta

Rajaa hakua

Palvelu

  • 2D 6
  • Digital Link 3
  • EAN 3
  • GDSN 2
  • GLN 3
  • Golli 17
  • GS1 22
  • GS1 Rekisteri 14
  • GS1-standardit 42
  • GTIN 15
  • Lavalaput 5
  • Synkka 40
  • Tunnisteet ja viivakoodit 8
  • Tuotetiedot verkkokaupoissa 2
  • Tuotetieto 4
  • UDI 2
  • Viivakoodi 2
  • Yritystunniste 14
  • Vanhimmat ensin
  • Uusimmat ensin
1

Amazon ja GS1-tunnisteet

Tuotteiden yksilöinnissä Amazon luottaa yli kahden miljoonan muun yrityksen tapaan GS1:n standardiin. Jotta tuote voidaan listata Amazonin katalogiin, tarvitaan sille useimmissa tuoteryhmissä oma yksilöllinen GTIN-koodinsa (ns. enari), jonka asiakkaamme voivat muodostaa omasta GS1...

22.2.2022
2

Erätietojen hyödyntämiseen tähtäävä kokonaisuus on valmistunut – matka jatkuu

Kokonaisuuden tavoitteena oli määritellä tarkempi tietomalli erätietojen tuotemerkitsemiseen ja tiedonvälitykseen ruoan arvoketjussa. Uuden toimintamallin ytimessä ovat älykkäämmät 2D-viivakoodit, jotka mahdollistavat myös laajemman kuluttaja-tuottaja-dialogin kehityksen jatkossa.

2.7.2021
3

Puolan GS1 auttaa helpottamaan näkövammaisten ostoksia myymälöissä

GS1 Puolan tuotetietokanta, eProdukty, tarjoaa korkealaatuista ja luotettavaa tietoa paikalliselle Asistolle, joka auttaa näkövammaisia kuluttajia tunnistamaan myymälöissä olevat tuotteet.

Uutinen
19.8.2021
4

Tuotetiedot vahvistavat arvotekijöihin perustuvaa ostamista

Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.

Blogi
1.9.2021
5

Yhteiseen pöytään - GS1 Finland valmistelee laajaa ruokajärjestelmän digitalisaatiohanketta

GS1 Finland on työstänyt viime kuukausien aikana ruoan arvoketjun voimat yhteen kokoavaa hankekokonaisuutta tavoitteena yhdistää digitalisoituvan ruokajärjestelmän kehittämiseksi käynnistetyt erilliset tutkimus- ja kehityshankkeet yhdeksi kehityskokonaisuudeksi.

Blogi
15.9.2021
6

Carrefour tehostanut toimitusketjun prosesseja GDSN-verkoston avulla

Ranskalaisen vähittäiskauppaketju Carrefour ja GS1 France tutkivat, mitä hyötyjä Carrefour on saavuttanut GS1:n GDSN-verkoston (Global Data Synchronisation Network) käytöstä 15-vuoden ajalta.

Blogi
4.10.2021
7

Suklaapatukka on helppo syödä, mutta vaikeampi mitata

Tuotteiden mittatietojen oikeellisuuteen kannattaa panostaa. Oikeilla mittatiedoilla varmistetaan, että jokainen tuote ja pakkaus mahtuu sille suunniteltuun paikkaan kaupassa ja varastossa.

Blogi
6.10.2021
8

GS1 mukaan tukemaan digitaalisten standardien hankkeita Kansainväliseen Kauppakamariin

GS1 Global mukaan edistämään digitaalisia kauppaympäristöhankkeita ja niiden standardointia

Uutinen
12.10.2021
9

Älykkäämmät viivakoodit kuluttajakokemuksen vauhdittajana

Tuotteisiin liittyvän tiedon määrä kaupankäynnissä on kasvanut merkittävästi ja kaikki merkit viittaavat siihen, että jatkossa tietomäärä kasvaa kasvamistaan. Myös kuluttajat kaipaavat läpinäkyvyyttä tuotteiden valmistuksesta läpi toimitusketjun aina kierrätykseen saakka. Tietojen välityksessä GS1:n...

Uutinen
3.5.2021
10

Google korostaa GTIN-koodien tärkeyttä parempien tuotetietojen tarjoamiseksi

Uniikit ja tarkat tuotetiedot tukevat valmistajia ja jälleenmyyjiä sekä heidän tuotemerkkejään, kirjoittaa Google Shoppingin tuotetietopäällikkö Randy Rockinson blogissaan.

Uutinen
18.3.2021
11

Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju etenee

Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus sitoutuivat lokakuussa 2020 yhteiseen kehittämiseen visionaan maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju vuonna 2025.

Uutinen
20.3.2021
12

GDSN - oikeilla ja helposti saatavilla tuotetiedoilla saat liiketoimintasi luistamaan

GDSN - oikeilla ja helposti saatavilla tuotetiedoilla saat liiketoimintasi luistamaan

Uutinen
1.10.2021
13

Viivakoodin (r)evoluutio

Paljon on tapahtunut sen jälkeen, kun viivakoodi otettiin käyttöön noin 50 vuotta sitten. Siitä huolimatta pakkauksessa olevia viivakoodeja ja symboleja käytetään edelleen, koska niistä hyötyvät sekä valmistajat että asiakkaat. GS1 tekee globaalisti jatkuvaa yhteistyötä yritysten kanssa, jotta...

28.5.2021
14

Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju -artikkelit

Miltä viivakoodien tulevaisuus näyttää? Voidaanko yhdellä ainoalla koodilla palvella tulevaisuudessa niin kaupan arvoketjua kuin myös kuluttajia? Olemme koonneet mielenkiintoisia artikkeleita teemaan liittyen ja pääset lukemaan tekstit alla olevien linkkin kautta.

21.5.2021
15

Älykkäämmät viivakoodit kuluttajakokemuksen vauhdittajana

Tuotteisiin liittyvän tiedon määrä kaupankäynnissä on kasvanut merkittävästi ja kaikki merkit viittaavat siihen, että jatkossa tietomäärä kasvaa kasvamistaan. Myös kuluttajat kaipaavat läpinäkyvyyttä tuotteiden valmistuksesta läpi toimitusketjun aina kierrätykseen saakka. Tietojen välityksessä GS1:n...

21.5.2021
16

Osallistu Interoperability Forum with Industry and Sector Associations -tilaisuuteen

GS1  järjestää tilaisuuden 18.5.2021 kello 9.00 - 10.30 CET, jossa keskustellaan Euroopan teollisuus- ja toimialayhdistysten kanssa EU:n yhteisistä sääntelyn haasteista, synergiosta ja uusista toimintamalleista sekä siitä, kuinka avoimet ja kansainväliset standardit mahdollistavat vihreän ja...

Uutinen
12.5.2021
17

Maailma viivakoodeilla ja ilman

Mitä oli ennen viivakoodeja?

Blogi
21.10.2021
18

Standardeihin luottavilla toimialoilla ja yrityksillä parempi kilpailukyky

Standardien sisältöön vaikuttaminen parantaa koko toimialan kilpailukykyä kirittäen yrityksiä käyttämään resurssejaan tehokkaammin, kun koko toimialan tuottavuus- ja laatutasot nousevat.

Blogi
18.11.2021
19

Ei kuluttajaa kiinnosta (koodin vaihto)

Kun tuotteen yksilöivä GTIN-koodi vaihdetaan, se pakottaa päivittämään tiedot kaikkialle. Näin kuluttajalle on tarjolla tieto juuri siitä tuotteesta, jota hän on ostamassa.

Blogi
30.11.2021
20

Tuotteiden jäljitettävyys keskiössä METRO GROUPIN vastuullisuudessa

METRO-kauppaketju on useiden vuosien ajan käyttänyt GS1:n avoimia standardeja toimitusketjun hallinnassa ja yritysten välisen jäljitettävyyden takaamisessa.

Blogi
30.11.2021
21

GS1-standardit lisäävät toimitusketjun yhteensopivuutta - kalapilotti Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa tänä vuonna tehdyn kala- ja äyriäisteollisuuden jäljitettävyyttä koskevan pilottitutkimuksen mukaan standardit ovat välttämättömiä.

Uutinen
2.12.2021
22

Mikä on GLN-osapuolitunniste?

Osapuolitunniste tai sijaintitunniste eli GLN (Global Location Number) on GS1:n standardi, jolla yksilöidään ja tunnistetaan sijainti tai osapuoli.

Blogi
3.12.2021
23

Kuluttajilla helppo pääsy mobiilisovelluksella tuotetietoihin Intiassa

Smart Consumer -mobiilisovellus Intiassa auttaa tuotteiden valmistajia saamaan suoran yhteyden kuluttajiin.

Uutinen
7.12.2021
24

GS1:n kansainvälinen vuosikertomus 2020-2021 julkistettu

Tutustu GS1:n kansainväliseen vuosikertomukseen

Uutinen
8.12.2021
25

GS1:n kansainvälinen eLearning -koulutus palkittiin

GS1 liittyi palkittujen kansainvälisesti tunnustettujen brändien, kuten Google Cloudin, Johnson & Johnsonin, Taco Bellin ja McKinsey & Companyn joukkoon eLearning -koulutusohjelmalla

Uutinen
15.12.2021
26

Jukka Kehusmaa: Standardeissa piilee yhteistyön mahdollisuudet

Standardeja voidaan pitää yhteisinä pelisääntöinä, joita noudattamalla yritykset saavuttavat yhdessä suurimman hyödyn. Mitä laajemmalle levinnyt standardi, sitä suurempi on siitä saatava toimialakohtainen hyöty. Siksi yrityksille on tärkeää ymmärtää oman toimialan pelisäännöt toimialasta riippumatta...

Uutinen
2.11.2020
27

Valmiudet elintarviketuotteiden jäljitettävyysratkaisuihin Suomessa

Elintarvikkeiden alkuperän jäljitettävyyteen, avoimuuteen ja läpinäkyvyyteen liittyvät vaatimukset ovat jatkaneet maailmanlaajuista kasvuaan viime vuosien aikana. Jäljitettävyyden avulla yrityksillä on mahdollisuus tehostaa toimitusketjun prosesseja, varmistaa vastuullisuusväitteiden...

Uutinen
2.11.2020
28

Meiralla jäljitettävyyttä läpi tilaus-toimitusketjun GS1-standardeilla

Synkka- ja GS1-standardien asiakastarina

Referenssi
3.11.2020
29

Standardinmuotoiset lavalaput tavarantoimituksissa -webinaarin aineistot on julkaistu

GS1 järjesti 28.10.2020 webinaarin teemalla "Merkitse oikein - standardinmukaiset lavalaput tavarantoimituksissa". Pääset lataamaan esitysaineiston ja katsomaan webinaaritallenteen alla olevista linkeistä.

Uutinen
2.11.2020
30

GS1-standardit tukevat kestävää kehitystä

Yhteisen kielen, kuten GS1-standardien hyödyntäminen on tehokas tapa alentaa koko ekosysteemin kustannuksia ja saavuttaa kollektiivisesti kestävämpää toimintaa.

Blogi
27.12.2021
Näytetään tulokset 1 - 30
  • Latta 12 muuta tuotetta...

GS1 FINLAND OY

Firdonkatu 2 T 108,
00520 Helsinki

Asiakaspalvelu

Soita +358 75 756 3500
Asiakaspalvelu (ma-pe 10-14)
Avaa sähköposti asiakaspalvelu@gs1.fi

Sosiaalisen median linkin

  • LinkedIn Avautuu uudessa ikkunassa
  • Facebook Avautuu uudessa ikkunassa
  • Twitter Avautuu uudessa ikkunassa
  • Youtube Channel Avautuu uudessa ikkunassa

Footer navigation

  • Etusivu
  • Palvelumme
    • Yritystunnisteet ja viivakoodit
    • GS1 Rekisteri
    • Synkka
    • Golli
    • Koulutukset
    • GS1-standardit
    • Rekisterihaku
    • Tuotetietojen terveystarkastus
    • Palveluiden hinnat
  • Referenssit ja toimialat
    • Kauppa ja tavarantoimittajat
    • Kiinteistö- ja rakennusala
    • Terveydenhuolto
    • Logistiikka
    • Referenssit
  • Asiakastuki
    • Yritystunniste ja viivakoodi -ohjeet
    • GS1 Rekisteri -ohjeet
    • Synkka-ohjeet
    • Golli-ohjeet
  • GS1 Finland
    • Ajankohtaista
    • Rekrytointi
    • Henkilöstö
    • Ota yhteyttä
    • Mukaan GS1-kehittämiseen
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytäntö
  • Tilaa uutiskirjeemme
  • Kirjaudu palveluihin

GS1 is a registered trademark of GS1 AISBL. All contents copyright © GS1 AISBL 2020.

GS1 etusivu