Tuotteiden ja pakkausten mittatiedot ovat tärkeitä myymälän hyllytilan, varastoinnin ja logistiikan suunnittelussa. Mittaa tuote aina ohjeiden mukaan, jolloin tuotetiedot vastaavat todellisen tuotteen mittoja eikä väärinkäsityksiä pääse syntymään.
GS1 järjesti 28.10.2020 webinaarin teemalla "Merkitse oikein - standardinmukaiset lavalaput tavarantoimituksissa". Pääset lataamaan esitysaineiston ja katsomaan webinaaritallenteen alla olevista linkeistä.
Koronapandemia on kasvattanut verkkokaupan myyntiä moninkertaisesti. Esimerkiksi Kesko on raportoinut ruuan verkkomyynnin kasvaneen parhaimmillaan jopa 800 prosenttia joinain viikkoina kriisin aikana. Markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka ostajien käyttäytymisessä tulee luultavasti olemaan...
Tuotetiedot Nyt -tilaisuus järjestettiin striimattuna 24.9.2020. Linjojen päässä oli parhaimmillaan yli 310 tuotetiedoista kiinnostunutta tuotetietojen asiantuntijaa ja saimme kuulla ajankohtaista tietoa Synkka-palvelusta ja siihen tulevista päivityksistä.
Standardeja voidaan pitää yhteisinä pelisääntöinä, joita noudattamalla yritykset saavuttavat yhdessä suurimman hyödyn. Mitä laajemmalle levinnyt standardi, sitä suurempi on siitä saatava toimialakohtainen hyöty. Siksi yrityksille on tärkeää ymmärtää oman toimialan pelisäännöt toimialasta riippumatta...
Elintarvikkeiden alkuperän jäljitettävyyteen, avoimuuteen ja läpinäkyvyyteen liittyvät vaatimukset ovat jatkaneet maailmanlaajuista kasvuaan viime vuosien aikana. Jäljitettävyyden avulla yrityksillä on mahdollisuus tehostaa toimitusketjun prosesseja, varmistaa vastuullisuusväitteiden...
GS1 järjesti 21.10.2020 webinaarin teemalla "Pakkausmerkki myynnin tukena verkkokaupoissa". Pääset lataamaan esitysaineiston ja katsomaan webinaaritallenteen alla olevista linkeistä.
GS1:n ensimmäiset Tuotetietomestarit on tänään valittu ja palkinnon saivat Ravintoraision Katariina Kasurinen ja Satu Suovanen. Onnea voittajille!
Synkkaan tehdään suunniteltu päivitys ensi viikonloppuna. Päivityksen yhteydessä Synkassa on käyttökatko, joka alkaa perjantaina 6.11. klo 18. Synkka on käytettävissä jälleen maanantaina 9.11. klo 9 lähtien.
Pakkaushierarkian luominen aloitetaan aina vähittäistuotteesta, eli pienimmästä myytävästä yksiköstä. Synkka-palvelussa ilmoitettavat tuotetiedot riippuvat siitä, millainen tuote on kyseessä.
Mikäli yrityksesi tietomäärät ovat suuret, saattaa integrointi olla oikea ratkaisu tietovirran hallintaan. Integroimalla tuotetietopankki olemassa oleviin järjestelmiin (esim. ERP, PIM, CMS, graafinen tuotanto) varmistetaan että aineistot ovat aina oikeat ja ajantasaiset. Integrointi tuo muitakin...
GS1 osallistui aitojamakuja.fi webinaareihin. Webinaaritallenteet ovat nyt katsottavissa.
Uniikit ja tarkat tuotetiedot tukevat valmistajia ja jälleenmyyjiä sekä heidän tuotemerkkejään, kirjoittaa Google Shoppingin tuotetietopäällikkö Randy Rockinson blogissaan.
Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus sitoutuivat lokakuussa 2020 yhteiseen kehittämiseen visionaan maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju vuonna 2025.
Synkassa luovutaan GTIN-koodittomien lavojen käytöstä ja siirrytään käyttämään pelkästään GTIN-koodeilla merkittyjä lavoja. Järjestimme 13.1.2021 maksuttoman webinaarin, missä kerroimme mitä muutos tarkoittaa käytännössä ja mitä Synkan käyttäjien tulee tietää asiasta. Webinaaritallenne löytyy...
Tuotteisiin liittyvän tiedon määrä kaupankäynnissä on kasvanut merkittävästi ja kaikki merkit viittaavat siihen, että jatkossa tietomäärä kasvaa kasvamistaan. Myös kuluttajat kaipaavat läpinäkyvyyttä tuotteiden valmistuksesta läpi toimitusketjun aina kierrätykseen saakka. Tietojen välityksessä GS1:n...
GS1 järjestää tilaisuuden 18.5.2021 kello 9.00 - 10.30 CET, jossa keskustellaan Euroopan teollisuus- ja toimialayhdistysten kanssa EU:n yhteisistä sääntelyn haasteista, synergiosta ja uusista toimintamalleista sekä siitä, kuinka avoimet ja kansainväliset standardit mahdollistavat vihreän ja...
Synkassa pakkaushierarkia koostuu kolmesta eri tasosta, jotka ovat vähittäistuote, kuljetuspakkaus ja lava.
Pakkaushierarkia antaa tuotetiedoille rungon ja rakenteen. Näin tietojen vastaanottajat löytävät oikeat tiedot oikeasta paikasta, ja eri pakkausten sisältö ymmärretään varmasti oikein.
GS1 Puolan tuotetietokanta, eProdukty, tarjoaa korkealaatuista ja luotettavaa tietoa paikalliselle Asistolle, joka auttaa näkövammaisia kuluttajia tunnistamaan myymälöissä olevat tuotteet.
Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.
GS1 Finland on työstänyt viime kuukausien aikana ruoan arvoketjun voimat yhteen kokoavaa hankekokonaisuutta tavoitteena yhdistää digitalisoituvan ruokajärjestelmän kehittämiseksi käynnistetyt erilliset tutkimus- ja kehityshankkeet yhdeksi kehityskokonaisuudeksi.
GDSN - oikeilla ja helposti saatavilla tuotetiedoilla saat liiketoimintasi luistamaan
Ranskalaisen vähittäiskauppaketju Carrefour ja GS1 France tutkivat, mitä hyötyjä Carrefour on saavuttanut GS1:n GDSN-verkoston (Global Data Synchronisation Network) käytöstä 15-vuoden ajalta.
Tuotteiden mittatietojen oikeellisuuteen kannattaa panostaa. Oikeilla mittatiedoilla varmistetaan, että jokainen tuote ja pakkaus mahtuu sille suunniteltuun paikkaan kaupassa ja varastossa.
Asiakkaan huomioiminen ja arvostaminen ei vaadi paljon, mutta huonon palvelukokemuksen seuraukset voivat olla tuhoisia. Siksi hyvään palvelukokemukseen kannattaa panostaa.
GS1 Global mukaan edistämään digitaalisia kauppaympäristöhankkeita ja niiden standardointia
Verkko-ostamisen kasvu jatkuu. Esimerkiksi Postin Suuresta verkkokauppatutkimuksesta ilmenee, että 30 prosenttia suomalaisista on lisännyt ostoksia verkosta tämän vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.
Mitä oli ennen viivakoodeja?
Tuomo Kronbäck jatkaa juttusarjaa digistrategian välttämättömydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.
Tuloksellisempaa tilanhallintaa älykkäällä analytiikalla