Perinteisestä viivakoodista GS1 2D-koodiin

Uutisia ja blogikirjoituksia GS1 2D-koodista

Uutiset

2D-viivakoodit mahdollistavat ruokakauppojen hävikkiin muutoksen, josta hyötyvät sekä kaupat että kuluttajat
Lauri Saarinen, Aalto-yliopisto
Uutinen

2D-viivakoodit mahdollistavat ruokakauppojen hävikkiin muutoksen, josta hyötyvät sekä kaupat että kuluttajat

Aalto-yliopistossa toteutettu tutkimus nostaa 2D-viivakoodien merkityksen arvoon arvaamattomaan, mitä tulee ruokakauppojen hävikin vähentämiseen...

Kesko tähtää GS1 2D-koodeilla kattavampaan asiakasviestintään – “Helposti saatavilla olevalla tiedolla on aidosti merkittävä lisäarvo kuluttajalle”
Tuuli Luoma, Kesko
Uutinen

Kesko tähtää GS1 2D-koodeilla kattavampaan asiakasviestintään – “Helposti saatavilla olevalla tiedolla on aidosti merkittävä lisäarvo kuluttajalle”

Tiedäthän tunteen, kun tihrustat pakkausselosteen pienestä printistä tietoa siitä, kuinka ostamasi elintarvike on tarkoitus valmistaa. Muistat...

Yritysjohtajat maailman johtavista kuluttajakaupan yrityksistä kannustavat alaa ottamaan uuden sukupolven viivakoodit käyttöön
Viivakoodin skannaus ennen ja nyt
Uutinen

Yritysjohtajat maailman johtavista kuluttajakaupan yrityksistä kannustavat alaa ottamaan uuden sukupolven viivakoodit käyttöön

Ensimmäisestä viivakoodin skannauksesta myymälässä on kulunut 50 vuotta. Nyt 21 yritysjohtajaa maailman suurimmista vähittäiskaupan ja...

Tuoteturvallisuusasetus voimaan joulukuussa – GS1 tarjoaa keinot välittää vaadittuja tietoja
Paketteja ja EU:n lippu
Uutinen

Tuoteturvallisuusasetus voimaan joulukuussa – GS1 tarjoaa keinot välittää vaadittuja tietoja

Euroopan unionin tuoteturvallisuusasetus on kuluttajatuotteiden turvallisuutta koskeva uusi lainsäädäntö, joka astuu voimaan 13.12.2024. Kaikkia...

Kaupan alan standardit käyttöön myös digitaalisten tuotepassien toteutuksissa
Nainen tutkii pesuaineen tuotetietoja
Uutinen

Kaupan alan standardit käyttöön myös digitaalisten tuotepassien toteutuksissa

Digitaalisten tuotepassien toteuttamiseksi tulisi hyödyntää ja laajentaa kaupan alalla jo nykyisin käytössä olevia avoimia standardeja, eikä kehittää...

GS1:n uusi kaksiulotteinen viivakoodi pakkauksissa tehostaa kaupan toimitusketjua
Nainen tutustuu tuotepakkauksen tietoihin
Uutinen

GS1:n uusi kaksiulotteinen viivakoodi pakkauksissa tehostaa kaupan toimitusketjua

Kuluttajat ja kaupan toimitusketjun osapuolet kaipaavat tuotteista yhä enemmän tietoa. Ratkaisu on ollut kasvattaa tuotetietojen määrää pakkauksissa...

P&G kannattaa globaalia siirtymistä GS1-standardeja hyödyntäviin 2D-viivakoodeihin
Nainen ja mies tutkivat vaippapaketin tuotetietoja
Uutinen

P&G kannattaa globaalia siirtymistä GS1-standardeja hyödyntäviin 2D-viivakoodeihin

Procter & Gamblen toimitusjohtaja Jon Moeller kehottaa kaupan ja teollisuuden johtajia käynnistämään yrityksissään siirtymän perinteisistä...

Isossa-Britanniassa pilotoidaan GS1 2D-koodin kuluttajaviestinnän toteutuksia
Little Bobby Jebb
Uutinen

Isossa-Britanniassa pilotoidaan GS1 2D-koodin kuluttajaviestinnän toteutuksia

GS1 UK on aloittanut asiakasyritystensä kanssa pilottiohjelman GS1 2D-koodien käytöstä. Piloteissa osoitetaan ja testataan koodin mahdollisuuksia...

Elintarviketeollisuus ja päivittäistavarakauppa kehittävät tuoteviestintää kuluttajille uudenlaisen viivakoodin avulla
Mies skannaa älypuhelimellaan pähkinäpaketin koodin
Uutinen

Elintarviketeollisuus ja päivittäistavarakauppa kehittävät tuoteviestintää kuluttajille uudenlaisen viivakoodin avulla

Uudenlainen kaksiulotteinen viivakoodi merkitsee merkittävää edistysaskelta tuotetietojen saavutettavuudelle. GS1 Finland laatii...

GS1 tuo päivittäistavarakauppaan uuden työkalun ruokahävikin vähentämiseksi
Mansikkapaketin GS1 2D-koodin skannaus
Uutinen

GS1 tuo päivittäistavarakauppaan uuden työkalun ruokahävikin vähentämiseksi

Kaupoissa myytävien tuotteiden viivakoodit tarjoava GS1-organisaatio on tuomassa markkinoille uuden sukupolven 2D-viivakoodin. Sen perinteistä EAN...

Norjassa ensimmäiset GS1 2D-kooditetut tuotteet kaupoissa
Jauhelihapaketissa on GS1 2D-koodi
Uutinen

Norjassa ensimmäiset GS1 2D-kooditetut tuotteet kaupoissa

Norjalainen NorgesGruppen on aloittanut GS1 2D-koodien käyttöönoton omilla tuotemerkeillään. Ensimmäinen kaksiulotteisilla viivakoodeilla varustettu...

2D-viivakoodien avulla Woolworths pystyi tehostamaan varastonhallintaa ja vähentämään ruokahävikkiä
Hedelmä-osasto
Uutinen

2D-viivakoodien avulla Woolworths pystyi tehostamaan varastonhallintaa ja vähentämään ruokahävikkiä

Viime vuosina Woolworths on monen muun vähittäiskauppaketjun kanssa tunnistanut tarpeen tuottaa asiakkailleen entistä tarkempaa ja syvällisempää...

Zhejiangin provinssi Kiinassa kohti kokonaisvaltaista 2D-viivakoodien käyttöönottoa
Zhejiangin provinssi Kiinan 2D-viivakoodi sopimus
Uutinen

Zhejiangin provinssi Kiinassa kohti kokonaisvaltaista 2D-viivakoodien käyttöönottoa

Vuoden 2023 lopussa 80% Zheijiangin provinssin elintarvikeyrityksistä hyödyntää 2D-viivakoodeja kaikissa tuotteissaan. 

Uusi vadelmien jäljitettävyyratkaisu Australiassa
Vadelmarasia
Uutinen

Uusi vadelmien jäljitettävyyratkaisu Australiassa

Australialainen Perfect Fresh on lanseerannut yhdessä FreshChain Systemsin kanssa jäljitettävyysratkaisun kuluttajien käyttöön. Itse ratkaisu perustuu...

Memphisin yliopistossa testataan 2D-viivakoodin toimivuutta
Datamatrix
Uutinen

Memphisin yliopistossa testataan 2D-viivakoodin toimivuutta

GS1 suorittaa parhaillaan viivakoodien luentaan liittyviä testejä Memphisin yliopistossa. Testit on jaettu kolmeen eri vaiheeseen, joista ensimmäinen...

2D-viivakoodit käyttöön viimeistään 2027
kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperään ja vastuullisuuteen on kasvanut viime vuosina merkittävästi .
Uutinen

2D-viivakoodit käyttöön viimeistään 2027

Yritykset ympäri maailmaa ovat aloittaneet jo siirtymän kohti 2D-viivakoodien käyttöönottoa. Kansainvälisten yritysten pyynnöstä GS1 kokoaa eri...

Blogit

Yksi viivakoodi pakkauksessa – rajattomasti mahdollisuuksia
Tuotteen ravintosisältötiedot GS1 2D-koodia skannaamalla
Blogi

Yksi viivakoodi pakkauksessa – rajattomasti mahdollisuuksia

Kuluttajat haluavat tänä päivänä tietää yhä enemmän tuotteista, joita he ostavat. Samalla EU-lainsäädäntö edellyttää yhä tarkempaa ja läpinäkyvämpää...

Kenkävalmistaja tehosti toimintaansa sarjanumeron sisältävien GS1 2D-koodien avulla
Kenkälaatikon 2D-koodin skannaus
Blogi

Kenkävalmistaja tehosti toimintaansa sarjanumeron sisältävien GS1 2D-koodien avulla

Brasilialainen kenkävalmistaja Via Marte saavutti GS1 2D-koodien ja uusien digitaalisten ratkaisujen avulla tehokkaamman toimitusketjun...

GS1 2D-koodi – Tehokas kanava markkinointiin
GS1 2D-koodi
Blogi

GS1 2D-koodi – Tehokas kanava markkinointiin

GS1 2D-koodi tarjoaa brändeille ainutlaatuisen kanavan vastata kuluttajien kasvaviin tietotarpeisiin ja tehostaa markkinointia. Tämä uuden sukupolven...

Uusi älykkäämpi viivakoodi tehostaa toimitusketjua
Nainen skannaa tuotepakettia älypuhelimellaan
Blogi

Uusi älykkäämpi viivakoodi tehostaa toimitusketjua

Suomessa tuotepakkausten 2D-viivakoodi on jo käytössä lääketeollisuudessa, koska laki velvoittaa valmistajat seuraamaan tuotteita läpi koko...

GS1 2D-koodit parantavat jäljitettävyyttä ja tiedonkulkua terveydenhuollossa
Sairaanhoitaja skannaa lääkepakkauksen GS1 2D-koodin
Blogi

GS1 2D-koodit parantavat jäljitettävyyttä ja tiedonkulkua terveydenhuollossa

Lääkkeiden ja lääkinnällisten laitteiden virheetön tunnistaminen on kriittistä terveydenhuollon toimivuuden ja potilasturvallisuuden kannalta. GS1 2D...

Mitä GS1 2D-koodin käyttöönotto maksaa?
GS1 2D-koodi purkin kyljessä
Blogi

Mitä GS1 2D-koodin käyttöönotto maksaa?

GS1 2D-koodi tarjoaa tuotteita valmistaville yrityksille keinon siirtyä kohti entistä tehokkaampaa kuluttajaviestintää ja läpinäkyvämpää kaupankäyntiä...

Mildura Fruit Company kehitti sitrushedelmien jäljitettävyyttä GS1-standardien avulla
Appelsiinit
Blogi

Mildura Fruit Company kehitti sitrushedelmien jäljitettävyyttä GS1-standardien avulla

Mildura Fruit Company toteutti yhteistyössä Citrus Australian ja Agriculture Victorian kanssa projektin, jonka tavoitteena oli vahvistaa...

Kappahl ja Marimekko pilotoivat jo digitaalista tuotepassia
Matkapuhelimen selailu vaateliikkeessä
Blogi

Kappahl ja Marimekko pilotoivat jo digitaalista tuotepassia

Vuoteen 2030 mennessä niin kutsutut digitaaliset tuotepassit ovat Euroopan Unionissa tekstiileille pakollisia. Tämä tarkoittaa, että kuluttajille...

Kesko: Hyödynnämme GS1 2D-koodia omissa tuotteissamme vuoden 2024 aikana
Tuuli Luoma, Kesko
Blogi

Kesko: Hyödynnämme GS1 2D-koodia omissa tuotteissamme vuoden 2024 aikana

Kesko oli mukana Food Data Finland -hankkeen yhteiskehitysprojektissa, jossa luotiin malli GS1 2D-koodin hyödyntämisestä digitaalisessa...

Nyt on aika lähteä pilotoimaan GS1 2D-koodia – huomioi nämä asiat
Poika skannaa tuoremehupullon 2D-koodia matkapuhelimellaan
Blogi

Nyt on aika lähteä pilotoimaan GS1 2D-koodia – huomioi nämä asiat

QR-koodien hyödyntäminen kuluttajatuotteiden markkinoinnissa on tehokas keino syventää asiakasdialogia ja kasvattaa myyntiä. Mutta miksi et samalla...

Menyn pilotti: GS1 2D-koodin avulla vähemmän ruokahävikkiä
Nainen skannaa älypuhelimellaan tuotepaketin koodin
Blogi

Menyn pilotti: GS1 2D-koodin avulla vähemmän ruokahävikkiä

Norjassa on saatu myönteisiä tuloksia ruokahävikin vähentämisessä GS1 2D-koodin avulla. Menyn päivittäistavaraketjun kokeilussa ruokahävikki pieneni...

Carrefour ja P&G kannustavat siirtymään kohti GS1 2D-koodien käyttöä
Nainen skannaa älypuhelimellaan tuotepaketin koodin
Blogi

Carrefour ja P&G kannustavat siirtymään kohti GS1 2D-koodien käyttöä

GS1:n globaali verkosto edistää parhaillaan maailmanlaajuista siirtymistä uuteen, entistä monipuolisempaan viivakooditekniikkaan. Brysselissä...

Ei mikä tahansa QR-koodi!
GS1 2D-koodi
Blogi

Ei mikä tahansa QR-koodi!

QR-koodien käyttö on lisääntynyt älypuhelinten yleistymisen ja koronapandemian myötä. Niitä käytetään kuluttajatuotteissa yleensä markkinoinnin...

Kokeile miten 2D-viivakoodi toimii
GS1 Suklaa
Blogi

Kokeile miten 2D-viivakoodi toimii

Tämän päivän kuluttajat ovat entistä kiinnostuneempia tuotteiden tiedoista, kuten alkuperästä ja tuotantotavoista. Pakkauksiin kuitenkin mahtuu vain...

2D-viivakoodi avaa uusia mahdollisuuksia niin kuluttajadialogille kuin tilaus–toimitusketjun optimoinnille
2D viivakoodi
Blogi

2D-viivakoodi avaa uusia mahdollisuuksia niin kuluttajadialogille kuin tilaus–toimitusketjun optimoinnille

2D-viivakoodia ei turhaan kutsuta älykkääksi viivakoodiksi.

Jake’s Beverages GmbH: tavoitteena on olla Saksan digitaalisin juomien valmistaja
Jake’s Beverages
Blogi

Jake’s Beverages GmbH: tavoitteena on olla Saksan digitaalisin juomien valmistaja

Jake’s Beverages on saksalainen, vuonna 2020 perustettu yritys, joka valmistaa virvoitusjuomia Saksan suurimmille päivittäistavarakaupan ketjuille...

2D-viivakoodit avainroolissa ruokahävikin vähentämisessä
ruokahävikki
Blogi

2D-viivakoodit avainroolissa ruokahävikin vähentämisessä

Metro on saksalainen tukkuliike, joka palvelee mm. horeca-asiakkaita lukuisilla markkinoilla Euroopassa ja Aasiassa. 

2D-viivakoodin edelläkävijä Brasiliasta
Parla Deli
Blogi

2D-viivakoodin edelläkävijä Brasiliasta

Mitä yhteistä on päivämäärillä 26.6.1974 ja 28.10.2021? Molemmat ovat omalta osaltaan merkkipaaluja modernin kaupankäynnin historiassa.

2D-viivakoodit avaavat uuden maailman vaihtuvapainoisille tuotteille
Hedelmä-osasto
Blogi

2D-viivakoodit avaavat uuden maailman vaihtuvapainoisille tuotteille

2D-viivakoodit avaavat vaihtuvapainoisille tuotteille mahdollisuuden siirtyä hyödyntämään GS1:n globaalia GTIN-koodia (Global Trade Item Number)...