Hyppää pääsisältöön
GS1 etusivu
The Global Language of Business
Vaihda kieltä, valittu kieli: Suomeksi
  • In English
  • In Finnish
  • Hanki viivakoodi
  • Kirjautuminen
  • Hae

Päänavigointi

  • Etusivu
  • Palvelumme Open mobile submenu. Open submenu

    Palvelumme

    Close mobile submenu. Close submenu
    • Yritystunnisteet ja viivakoodit
    • GS1 Rekisteri
    • Synkka
    • Golli
    • Koulutukset
    • GS1-standardit
    • Rekisterihaku
    • Tuotetietojen terveystarkastus
    • Palveluiden hinnat
  • Referenssit ja toimialat Open mobile submenu. Open submenu

    Referenssit ja toimialat

    Close mobile submenu. Close submenu
    • Kauppa ja tavarantoimittajat
    • Kiinteistö- ja rakennusala
    • Terveydenhuolto
    • Logistiikka
    • Referenssit
  • Asiakastuki Open mobile submenu. Open submenu

    Asiakastuki

    Close mobile submenu. Close submenu
    • Yritystunniste ja viivakoodi -ohjeet
    • GS1 Rekisteri -ohjeet
    • Synkka-ohjeet
    • Golli-ohjeet
  • GS1 Finland Open mobile submenu. Open submenu

    GS1 Finland

    Close mobile submenu. Close submenu
    • Ajankohtaista
    • Rekrytointi
    • Henkilöstö
    • Ota yhteyttä
    • Mukaan GS1-kehittämiseen
Vaihda kieltä, valittu kieli: Suomeksi
  • In English
  • In Finnish

Haku “”

Tulokset ohjeistaTulokset kaikista sisällöstä
Rajaa tarkemmin 56 tulosta

Rajaa hakua

Rajaa tarkemmin 56 tulosta

Rajaa hakua

Palvelu

  • 2D 2
  • Digital Link 1
  • EAN 3
  • Enari 1
  • GDSN 1
  • GLN 3
  • Golli 9
  • GS1 19
  • GS1 Rekisteri 9
  • GS1-standardit 36
  • GTIN 18
  • Lavalaput 3
  • sscc 1
  • Synkka 16
  • Tunnisteet ja viivakoodit 12
  • Tuotetiedot verkkokaupoissa 8
  • Tuotetieto 4
  • UDI 1
  • Viivakoodi 5
  • Yritystunniste 6
  • Vanhimmat ensin
  • Uusimmat ensin
1

Amazon ja GS1-tunnisteet

Tuotteiden yksilöinnissä Amazon luottaa yli kahden miljoonan muun yrityksen tapaan GS1:n standardiin. Jotta tuote voidaan listata Amazonin katalogiin, tarvitaan sille useimmissa tuoteryhmissä oma yksilöllinen GTIN-koodinsa (ns. enari), jonka asiakkaamme voivat muodostaa omasta GS1...

22.2.2022
2

Tyhmä koodi vai avain tiedon valtakuntaan?

GS1:n Mirva Alatyppö kertoo blogissaan taustoja meille kaikille tutuista viivakoodeista, mutta tiedämmekö oikeasti mitä niiden takana on.

Uutinen
29.6.2021
3

Erätietojen hyödyntämiseen tähtäävä kokonaisuus on valmistunut – matka jatkuu

Kokonaisuuden tavoitteena oli määritellä tarkempi tietomalli erätietojen tuotemerkitsemiseen ja tiedonvälitykseen ruoan arvoketjussa. Uuden toimintamallin ytimessä ovat älykkäämmät 2D-viivakoodit, jotka mahdollistavat myös laajemman kuluttaja-tuottaja-dialogin kehityksen jatkossa.

2.7.2021
4

Tuotetiedot vahvistavat arvotekijöihin perustuvaa ostamista

Kuluttajien kiinnostus ympäristöä, terveyttä, ruokavaliota ja muita arvotekijöitä kohtaan ovat kasvussa. Tämä on ohjannut kertomaan tuotteista myös sellaisia ominaisuuksia, joilla on pystytty kohdistamaan tuotteita paremmin oikeille kohderyhmille.

Blogi
1.9.2021
5

Miksi, oi miksi kassa ei lue viivakoodia?

Mistä johtuu, että kassalla ei saada luettua viivakoodia ja tunnistettua tuotetta? Syyt voidaan jakaa kahteen eri osa-alueeseen, itse viivakoodissa oleviin ongelmiin tai koodin tunnistamisen ongelmiin.

Blogi
3.9.2021
6

Yhteiseen pöytään - GS1 Finland valmistelee laajaa ruokajärjestelmän digitalisaatiohanketta

GS1 Finland on työstänyt viime kuukausien aikana ruoan arvoketjun voimat yhteen kokoavaa hankekokonaisuutta tavoitteena yhdistää digitalisoituvan ruokajärjestelmän kehittämiseksi käynnistetyt erilliset tutkimus- ja kehityshankkeet yhdeksi kehityskokonaisuudeksi.

Blogi
15.9.2021
7

Carrefour tehostanut toimitusketjun prosesseja GDSN-verkoston avulla

Ranskalaisen vähittäiskauppaketju Carrefour ja GS1 France tutkivat, mitä hyötyjä Carrefour on saavuttanut GS1:n GDSN-verkoston (Global Data Synchronisation Network) käytöstä 15-vuoden ajalta.

Blogi
4.10.2021
8

GS1 mukaan tukemaan digitaalisten standardien hankkeita Kansainväliseen Kauppakamariin

GS1 Global mukaan edistämään digitaalisia kauppaympäristöhankkeita ja niiden standardointia

Uutinen
12.10.2021
9

Vaivattomasti verkosta

Verkko-ostamisen kasvu jatkuu. Esimerkiksi Postin Suuresta verkkokauppatutkimuksesta ilmenee, että 30 prosenttia suomalaisista on lisännyt ostoksia verkosta tämän vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.

Blogi
15.10.2021
10

Miksi keltaisella rahalla saa enemmän kuin punaisella?

Standardit, kuten valuutat ja GS1-standardikokonaisuus, ovat eri toimijoiden välisiä sopimuksia, joilla helpotetaan kaupan käyntiä, yhteisen ymmärryksen rakentamista ja tiedonkulkua toimijalta toiselle.

Blogi
20.10.2021
11

Tuotteiden digitaalisen identiteetin varmistaminen GS1-standardeilla

Maailmassa on vuonna 2020 yli kolme miljardia älypuhelimen käyttäjää ja luku vain jatkaa kasvuaan. Älypuhelimia käytetään yhä enemmän ostosten tekemiseen ja tuotteisiin liittyvän tiedon tutkimiseen. Valtaosa nykypäivän kuluttajista hakee verkosta tietoa tuotteista ennen ostopaikan valintaa ja...

Uutinen
18.11.2020
12

Älykkäämmät viivakoodit kuluttajakokemuksen vauhdittajana

Tuotteisiin liittyvän tiedon määrä kaupankäynnissä on kasvanut merkittävästi ja kaikki merkit viittaavat siihen, että jatkossa tietomäärä kasvaa kasvamistaan. Myös kuluttajat kaipaavat läpinäkyvyyttä tuotteiden valmistuksesta läpi toimitusketjun aina kierrätykseen saakka. Tietojen välityksessä GS1:n...

Uutinen
3.5.2021
13

Google korostaa GTIN-koodien tärkeyttä parempien tuotetietojen tarjoamiseksi

Uniikit ja tarkat tuotetiedot tukevat valmistajia ja jälleenmyyjiä sekä heidän tuotemerkkejään, kirjoittaa Google Shoppingin tuotetietopäällikkö Randy Rockinson blogissaan.

Uutinen
18.3.2021
14

Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju etenee

Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus sitoutuivat lokakuussa 2020 yhteiseen kehittämiseen visionaan maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju vuonna 2025.

Uutinen
20.3.2021
15

Viivakoodin (r)evoluutio

Paljon on tapahtunut sen jälkeen, kun viivakoodi otettiin käyttöön noin 50 vuotta sitten. Siitä huolimatta pakkauksessa olevia viivakoodeja ja symboleja käytetään edelleen, koska niistä hyötyvät sekä valmistajat että asiakkaat. GS1 tekee globaalisti jatkuvaa yhteistyötä yritysten kanssa, jotta...

28.5.2021
16

Muutoksia Venäjän ja Euraasian talousalueen viennin GTIN- ja GLN-vaatimuksiin

Venäjän ja Euraasian talousalueen viennin GTIN- ja GLN-vaatimusten ilmoittamiseen tulee muutoksia 1.7.2021 alkaen. Tällä hetkellä on menossa kesäkuun 2021 loppuun asti jatkuva siirtymäaika, jonka aikana GLN- ja GTIN-numeroiden ilmoittaminen on vielä valinnaista.

Uutinen
5.5.2021
17

Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju -artikkelit

Miltä viivakoodien tulevaisuus näyttää? Voidaanko yhdellä ainoalla koodilla palvella tulevaisuudessa niin kaupan arvoketjua kuin myös kuluttajia? Olemme koonneet mielenkiintoisia artikkeleita teemaan liittyen ja pääset lukemaan tekstit alla olevien linkkin kautta.

21.5.2021
18

Älykkäämmät viivakoodit kuluttajakokemuksen vauhdittajana

Tuotteisiin liittyvän tiedon määrä kaupankäynnissä on kasvanut merkittävästi ja kaikki merkit viittaavat siihen, että jatkossa tietomäärä kasvaa kasvamistaan. Myös kuluttajat kaipaavat läpinäkyvyyttä tuotteiden valmistuksesta läpi toimitusketjun aina kierrätykseen saakka. Tietojen välityksessä GS1:n...

21.5.2021
19

Pakkaushierarkia on tuotetietojen runko

Synkassa pakkaushierarkia koostuu kolmesta eri tasosta, jotka ovat vähittäistuote, kuljetuspakkaus ja lava.
Pakkaushierarkia antaa tuotetiedoille rungon ja rakenteen. Näin tietojen vastaanottajat löytävät oikeat tiedot oikeasta paikasta, ja eri pakkausten sisältö ymmärretään varmasti oikein.

Uutinen
3.6.2021
20

Digitaalisten teknologioiden käyttöönotto ja trendit

Vuonna 2020 maailma koki digitaalisessa transformaatiossa useiden vuosien harppauksen jo ensimmäisten koronapandemian kuukausien aikana. Se loi merkittäviä muutoksia digitaalisten teknologioiden käyttöönottoon ja saman odotetaan jatkuvan voimakkaana myös pandemian jälkeen.

Uutinen
11.6.2021
21

Maailma viivakoodeilla ja ilman

Mitä oli ennen viivakoodeja?

Blogi
21.10.2021
22

Koronavirus kiihdytti elintarvikkeiden verkkokaupan kasvua - ja tarvetta saada laadukasta dataa

Koronavirus pakotti suuret kuluttajamassat siirtymään pikaisesti digitaalisten palveluiden käyttäjiksi ja mullisti muun muassa elintarvikkeiden verkkokaupan.

Blogi
8.11.2021
23

Standardeihin luottavilla toimialoilla ja yrityksillä parempi kilpailukyky

Standardien sisältöön vaikuttaminen parantaa koko toimialan kilpailukykyä kirittäen yrityksiä käyttämään resurssejaan tehokkaammin, kun koko toimialan tuottavuus- ja laatutasot nousevat.

Blogi
18.11.2021
24

GS1:n tuoterekisterissä globaalisti yli 150 miljoonaa tuotenimikettä

Kun kaikki fyysiset tuotteet tunnistetaan yksilöllisesti viivakoodinumerolla, ovat ne yhtä hyvin edustettuina niin digitaalisessa maailmassa kuin fyysisessä maailmassa.

Uutinen
23.11.2021
25

Ei kuluttajaa kiinnosta (koodin vaihto)

Kun tuotteen yksilöivä GTIN-koodi vaihdetaan, se pakottaa päivittämään tiedot kaikkialle. Näin kuluttajalle on tarjolla tieto juuri siitä tuotteesta, jota hän on ostamassa.

Blogi
30.11.2021
26

Tuotteiden jäljitettävyys keskiössä METRO GROUPIN vastuullisuudessa

METRO-kauppaketju on useiden vuosien ajan käyttänyt GS1:n avoimia standardeja toimitusketjun hallinnassa ja yritysten välisen jäljitettävyyden takaamisessa.

Blogi
30.11.2021
27

GS1-standardit lisäävät toimitusketjun yhteensopivuutta - kalapilotti Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa tänä vuonna tehdyn kala- ja äyriäisteollisuuden jäljitettävyyttä koskevan pilottitutkimuksen mukaan standardit ovat välttämättömiä.

Uutinen
2.12.2021
28

Kuluttajilla helppo pääsy mobiilisovelluksella tuotetietoihin Intiassa

Smart Consumer -mobiilisovellus Intiassa auttaa tuotteiden valmistajia saamaan suoran yhteyden kuluttajiin.

Uutinen
7.12.2021
29

GS1:n kansainvälinen vuosikertomus 2020-2021 julkistettu

Tutustu GS1:n kansainväliseen vuosikertomukseen

Uutinen
8.12.2021
30

GS1:n kansainvälinen eLearning -koulutus palkittiin

GS1 liittyi palkittujen kansainvälisesti tunnustettujen brändien, kuten Google Cloudin, Johnson & Johnsonin, Taco Bellin ja McKinsey & Companyn joukkoon eLearning -koulutusohjelmalla

Uutinen
15.12.2021
Näytetään tulokset 1 - 30
  • Latta 26 muuta tuotetta...

GS1 FINLAND OY

Firdonkatu 2 T 108,
00520 Helsinki

Asiakaspalvelu

Soita +358 75 756 3500
Asiakaspalvelu (ma-pe 10-14)
Avaa sähköposti asiakaspalvelu@gs1.fi

Sosiaalisen median linkin

  • LinkedIn Avautuu uudessa ikkunassa
  • Facebook Avautuu uudessa ikkunassa
  • Twitter Avautuu uudessa ikkunassa
  • Youtube Channel Avautuu uudessa ikkunassa

Footer navigation

  • Etusivu
  • Palvelumme
    • Yritystunnisteet ja viivakoodit
    • GS1 Rekisteri
    • Synkka
    • Golli
    • Koulutukset
    • GS1-standardit
    • Rekisterihaku
    • Tuotetietojen terveystarkastus
    • Palveluiden hinnat
  • Referenssit ja toimialat
    • Kauppa ja tavarantoimittajat
    • Kiinteistö- ja rakennusala
    • Terveydenhuolto
    • Logistiikka
    • Referenssit
  • Asiakastuki
    • Yritystunniste ja viivakoodi -ohjeet
    • GS1 Rekisteri -ohjeet
    • Synkka-ohjeet
    • Golli-ohjeet
  • GS1 Finland
    • Ajankohtaista
    • Rekrytointi
    • Henkilöstö
    • Ota yhteyttä
    • Mukaan GS1-kehittämiseen
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytäntö
  • Tilaa uutiskirjeemme
  • Kirjaudu palveluihin

GS1 is a registered trademark of GS1 AISBL. All contents copyright © GS1 AISBL 2020.

GS1 etusivu