Hyppää pääsisältöön
GS1 etusivu
The Global Language of Business
Vaihda kieltä, valittu kieli: Suomeksi
  • In English
  • In Finnish
  • Verkkokauppa
  • Kirjautuminen
  • Hae

Päävalikko

  • Meistä Open submenu
    • Ota yhteyttä
    • Uutiset ja blogit
    • Webinaarit
    • Asiakkaamme kertovat
    • Uutiskirjeet
    • Medialle
    • GS1:lle töihin
    • Laskutustiedot
    • Viivi Koodi
  • Viivakoodit Open submenu
    • Näin saat tuotteellesi viivakoodin
    • Koodit markkinapaikoille
  • Tavarantoimittajalle Open submenu
    • Tuotteen ja pakkauksen koodittaminen
    • Tuotetietojen toimittaminen
    • Toimitussanoman toimittaminen
    • Lavan merkitseminen
  • Standardit Open submenu
    • Yksilöinnin standardit
    • Tunnistamisen standardit
    • Jakamisen standardit
    • Standardit eri toimialoilla
  • Palvelut Open submenu
    • GS1-yritystunniste
    • GS1 Rekisteri
    • GS1 Synkka
    • GS1 Golli
    • GS1 Foodservice Markkinadata
    • Koulutus
    • Asiantuntijapalvelut
    • Rekisterihaku
    • Palveluiden hinnat
  • Ratkaisut Open submenu
    • Yhteentoimiva jäljitettävyys
    • Tiedon todentaminen
    • GS1 2D-koodi
    • Metsäkatoasetuksen tiedonkulku
    • Ruoan vastuullisuustieto
    • Digitaalinen tuotepassi
    • Dataa pakkauksista
    • GS1-standardit käytännössä
  • Kehitys Open submenu
    • Uusi tuotetietojen hallinnan palvelu
    • Food Data Finland -hanke
    • Yhteentoimiva jäljitettävyys -ohjelma
    • Standardien ja palveluiden kehittäminen
  • Ohjeet Open submenu
    • Tunnisteet ja viivakoodit
    • GS1 Rekisteri
    • GS1 Synkka
    • GS1 Golli
    • Työkalut
    • GS1 Palvelutuki
Vaihda kieltä, valittu kieli: Suomeksi
  • In English
  • In Finnish

Haku “”

Tulokset ohjeistaTulokset kaikista sisällöstä
Rajaa tarkemmin 36 tulosta

Rajaa hakua

Rajaa tarkemmin 36 tulosta

Rajaa hakua

Palvelu

  • GDSN 1
  • Golli 2
  • GS1 14
  • GS1 Rekisteri 1
  • GS1-standardit 21
  • GTIN 6
  • Synkka 15
  • Tunnisteet ja viivakoodit 2
  • Tuotetiedot verkkokaupoissa 2
  • Tuotetieto 2
  • Viivakoodi 1
  • Yritystunniste 1
  • Vanhimmat ensin
  • Uusimmat ensin
1

Varmista tuotteesi näkyvyys verkkokaupassa panostamalla Synkka-koulutuksiin

Koronapandemia on kasvattanut verkkokaupan myyntiä moninkertaisesti. Esimerkiksi Kesko on raportoinut ruuan verkkomyynnin kasvaneen parhaimmillaan jopa 800 prosenttia joinain viikkoina kriisin aikana. Markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka ostajien käyttäytymisessä tulee luultavasti olemaan...

Uutinen
2.11.2020
2

Jukka Kehusmaa: Standardeissa piilee yhteistyön mahdollisuudet

Standardeja voidaan pitää yhteisinä pelisääntöinä, joita noudattamalla yritykset saavuttavat yhdessä suurimman hyödyn. Mitä laajemmalle levinnyt standardi, sitä suurempi on siitä saatava toimialakohtainen hyöty. Siksi yrityksille on tärkeää ymmärtää oman toimialan pelisäännöt toimialasta riippumatta...

Uutinen
2.11.2020
3

Ensimmäinen Tuotetietomestari valittu

GS1:n ensimmäiset Tuotetietomestarit on tänään valittu ja palkinnon saivat Ravintoraision Katariina Kasurinen ja Satu Suovanen. Onnea voittajille!

Uutinen
2.11.2020
4

Puolan GS1 auttaa helpottamaan näkövammaisten ostoksia myymälöissä

GS1 Puolan tuotetietokanta, eProdukty, tarjoaa korkealaatuista ja luotettavaa tietoa paikalliselle Asistolle, joka auttaa näkövammaisia kuluttajia tunnistamaan myymälöissä olevat tuotteet.

Uutinen
19.8.2021
5

Yhteiseen pöytään - GS1 Finland valmistelee laajaa ruokajärjestelmän digitalisaatiohanketta

GS1 Finland on työstänyt viime kuukausien aikana ruoan arvoketjun voimat yhteen kokoavaa hankekokonaisuutta tavoitteena yhdistää digitalisoituvan ruokajärjestelmän kehittämiseksi käynnistetyt erilliset tutkimus- ja kehityshankkeet yhdeksi kehityskokonaisuudeksi.

Blogi
15.9.2021
6

Suklaapatukka on helppo syödä, mutta vaikeampi mitata

Tuotteiden mittatietojen oikeellisuuteen kannattaa panostaa. Oikeilla mittatiedoilla varmistetaan, että jokainen tuote ja pakkaus mahtuu sille suunniteltuun paikkaan kaupassa ja varastossa.

Blogi
6.10.2021
7

Asiakkaan kohtaaminen on riski ja mahdollisuus

Asiakkaan huomioiminen ja arvostaminen ei vaadi paljon, mutta huonon palvelukokemuksen seuraukset voivat olla tuhoisia. Siksi hyvään palvelukokemukseen kannattaa panostaa.

Blogi
8.10.2021
8

GS1 mukaan tukemaan digitaalisten standardien hankkeita Kansainväliseen Kauppakamariin

GS1 Global mukaan edistämään digitaalisia kauppaympäristöhankkeita ja niiden standardointia

Uutinen
12.10.2021
9

Maailma viivakoodeilla ja ilman

Mitä oli ennen viivakoodeja?

Blogi
21.10.2021
10

Datan arvo liiketoiminnassa – osa 2

Tuomo Kronbäck jatkaa juttusarjaa digistrategian välttämättömydestä ja sen edellytyksistä sekä seurauksista.

Blogi
25.10.2021
11

Standardeihin luottavilla toimialoilla ja yrityksillä parempi kilpailukyky

Standardien sisältöön vaikuttaminen parantaa koko toimialan kilpailukykyä kirittäen yrityksiä käyttämään resurssejaan tehokkaammin, kun koko toimialan tuottavuus- ja laatutasot nousevat.

Blogi
18.11.2021
12

Ei kuluttajaa kiinnosta (koodin vaihto)

Kun tuotteen yksilöivä GTIN-koodi vaihdetaan, se pakottaa päivittämään tiedot kaikkialle. Näin kuluttajalle on tarjolla tieto juuri siitä tuotteesta, jota hän on ostamassa.

Blogi
30.11.2021
13

Synkka pähkinänkuoressa 

Keskitetty tuotetietopalvelu on yhdessä sovittu tietomalli ja tuotetietokanta, jonne tavarantoimittajat tallentavat tuotetiedot sovittujen ohjeistusten sekä käytäntöjen mukaisesti, mistä ne toimitetaan sähköisesti eteenpäin vastaanottajille.

Blogi
8.12.2021
14

GS1:n kansainvälinen eLearning -koulutus palkittiin

GS1 liittyi palkittujen kansainvälisesti tunnustettujen brändien, kuten Google Cloudin, Johnson & Johnsonin, Taco Bellin ja McKinsey & Companyn joukkoon eLearning -koulutusohjelmalla

Uutinen
15.12.2021
15

GS1-standardit tukevat kestävää kehitystä

Yhteisen kielen, kuten GS1-standardien hyödyntäminen on tehokas tapa alentaa koko ekosysteemin kustannuksia ja saavuttaa kollektiivisesti kestävämpää toimintaa.

Blogi
27.12.2021
16

GS1 laati kaupan alalle oppaan yhtenäistämään ruoan kysynnän ennustamista

Julkaisimme oppaan kysynnän ennustamisesta ruoan arvoketjussa. Kaupan alalle suunnattu opas toimii apuna kysynnän ennustamisen kehittämisessä vaiheittain kohti systemaattista, yhteisiin toimintamalleihin pohjautuvaa liiketoiminnan suunnittelua.

Uutinen
8.6.2022
17

GS1-standardit ja verkon kauppapaikat

Verkon kauppapaikat tarjoavat suomalaisille yrityksille uuden kanavan myytiin ja kansainvälistymiseen. Tällä hetkellä 61 prosenttia globaalista B2C-verkkokaupasta tapahtuu verkon kauppapaikoissa ja niissä myynti kasvaa nopeammin kuin muiden online-kanavien tai kivijalkamyymälöiden. Olemme tukemassa...

Toimialat
29.6.2022
18

Finnair Kitchen – virheetön tuotetieto on tärkeää lentoateriapalveluissa

Referenssi
30.6.2022
19

GS1 Rekisterin tiedot kaikille näkyviksi. Tarkista tiedot nyt!

Loppukevään aikana julkaisemme verkkosivuillamme helppokäyttöisen työkalun, jolla kuka tahansa voi GTIN-koodin syöttämällä katsoa siihen liitettyjä tietoja. Nyt kannattaa tarkistaa Rekisterin syötettyjen tuotetietojen oikeellisuus.

Blogi
15.2.2023
20

Google korostaa GTIN-koodien tärkeyttä parempien tuotetietojen tarjoamiseksi

Uniikit ja tarkat tuotetiedot tukevat valmistajia ja jälleenmyyjiä sekä heidän tuotemerkkejään, kirjoittaa Google Shoppingin tuotetietopäällikkö Randy Rockinson blogissaan.

Uutinen
12.5.2023
21

GS1-standardit lisäävät toimitusketjun yhteensopivuutta - kalapilotti Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa tänä vuonna tehdyn kala- ja äyriäisteollisuuden jäljitettävyyttä koskevan pilottitutkimuksen mukaan standardit ovat välttämättömiä.

Uutinen
12.5.2023
22

GS1 selvitti valmiudet elintarviketuotteiden jäljitettävyysratkaisuihin Suomessa

Elintarvikkeiden alkuperän jäljitettävyyteen, avoimuuteen ja läpinäkyvyyteen liittyvät vaatimukset ovat jatkaneet maailmanlaajuista kasvuaan viime vuosien aikana. Jäljitettävyyden avulla yrityksillä on mahdollisuus tehostaa toimitusketjun prosesseja, varmistaa vastuullisuusväitteiden...

Uutinen
26.5.2023
23

Visiona Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju 2025

Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus ovat sitoutuneet koko toimialaa koskevaan yhteiseen kehittämiseen visiona Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju 2025.

Uutinen
26.5.2023
24

Maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju etenee

Suomen päivittäistavarakauppa ja elintarviketeollisuus sitoutuivat lokakuussa 2020 yhteiseen kehittämiseen visionaan maailman kuluttajalähtöisin ruoan arvoketju vuonna 2025.

Uutinen
26.5.2023
25

Pakkaushierarkia on tuotetietojen runko

Synkassa pakkaushierarkia koostuu kolmesta eri tasosta, jotka ovat vähittäistuote, kuljetuspakkaus ja lava. Pakkaushierarkia antaa tuotetiedoille rungon ja rakenteen. Näin tietojen vastaanottajat löytävät oikeat tiedot oikeasta paikasta, ja eri pakkausten sisältö ymmärretään varmasti oikein.

Uutinen
30.5.2023
26

GS1:n tuoterekisterissä globaalisti yli 150 miljoonaa tuotenimikettä

Kun kaikki fyysiset tuotteet tunnistetaan yksilöllisesti viivakoodinumerolla, ovat ne yhtä hyvin edustettuina niin digitaalisessa maailmassa kuin fyysisessä maailmassa.

Uutinen
30.5.2023
27

Kuluttajilla helppo pääsy mobiilisovelluksella tuotetietoihin Intiassa

Smart Consumer -mobiilisovellus Intiassa auttaa tuotteiden valmistajia saamaan suoran yhteyden kuluttajiin.

Uutinen
30.5.2023
28

Pakkausmerkintöjä koskevat helpotukset Ukrainan sodan aiheuttamassa poikkeuksellisessa tilanteessa

Ruokavirasto on myöntänyt helpotuksia elintarvikkeiden pakkausmerkintöihin Ukrainan sodan aikana. Tieto todellisista raaka-aineista tulee kuitenkin saattaa kuluttajan nähtäville ostopaikoissa. Synkka-tuotetietopalvelun välityksellä poikkeukselliset tiedot välitetään erityisesti verkkokauppoihin.

Uutinen
30.5.2023
29

Carrefour tehostanut toimitusketjun prosesseja GDSN-verkoston avulla

Ranskalaisen vähittäiskauppaketju Carrefour ja GS1 France tutkivat, mitä hyötyjä Carrefour on saavuttanut GS1:n GDSN-verkoston (Global Data Synchronisation Network) käytöstä 15-vuoden ajalta.

Blogi
2.6.2023
30

Vaivattomasti verkosta

Verkko-ostamisen kasvu jatkuu. Esimerkiksi Postin Suuresta verkkokauppatutkimuksesta ilmenee, että 30 prosenttia suomalaisista on lisännyt ostoksia verkosta tämän vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.

Blogi
2.6.2023
Näytetään tulokset 1 - 30
  • Lisää tuloksia

GS1 FINLAND OY

Firdonkatu 2 T 166,
00520 Helsinki
asiakaspalvelu@gs1.fi

GS1 Palvelutuki
060 004 299
(1,90 €/min + pvm/mpm, jonotus maksutonta)

GS1 Asiakaspalvelu
010 739 2300
(0,084 €/min, jonotus maksullista)

Asiakaspalvelu

Puhelinpalvelu avoinna ma–pe klo 10–14
Soita Avaa sähköposti

Sosiaalisen median linkin

  • LinkedIn Avautuu uudessa ikkunassa
  • Facebook Avautuu uudessa ikkunassa
  • X Avautuu uudessa ikkunassa
  • Youtube Channel Avautuu uudessa ikkunassa
  • Viivakoodit
    • Näin saat tuotteellesi viivakoodin
    • Koodit markkinapaikoille
  • Tavarantoimittajalle
    • Tuotteen ja pakkauksen koodittaminen
    • Tuotetietojen toimittaminen
    • Toimitussanoman toimittaminen
    • Lavan merkitseminen
  • Standardit
    • Yksilöinnin standardit
    • Tunnistamisen standardit
    • Jakamisen standardit
    • Standardit eri toimialoilla
  • Palvelut
    • GS1-yritystunniste
    • GS1 Rekisteri
    • GS1 Synkka
    • GS1 Golli
    • GS1 Foodservice Markkinadata
    • Koulutus
    • Asiantuntijapalvelut
    • Rekisterihaku
    • Palveluiden hinnat
  • Ratkaisut
    • Yhteentoimiva jäljitettävyys
    • Tiedon todentaminen
    • GS1 2D-koodi
    • Metsäkatoasetuksen tiedonkulku
    • Ruoan vastuullisuustieto
    • Digitaalinen tuotepassi
    • Dataa pakkauksista
    • GS1-standardit käytännössä
  • Kehitys
    • Uusi tuotetietojen hallinnan palvelu
    • Food Data Finland -hanke
    • Yhteentoimiva jäljitettävyys -ohjelma
    • Standardien ja palveluiden kehittäminen
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytäntö
  • Tilaa uutiskirjeemme
  • Kirjaudu palveluihin

GS1 is a registered trademark of GS1 AISBL. All contents copyright © GS1 AISBL 2020.

GS1 etusivu